[elektro] Elektromos bicaj motorjának gyors tesztje?
Karoly Kovacs
koka55 at gmx.at
Sat Mar 7 18:44:51 CET 2015
Én is majdnem hirtelen felindulásból válaszoltam. :) (Azaz az alső
leveledre akartam válaszolni, s csak akkor láttam, hogy jött ez is.)
Szóval igen, megvan minden hozzá, csak az akku nincs.
Köszi, jó tudni ezeket, amiket írtál.
De ha ennyire értesz hozzá, akkor biztosan azt is meg tudod válaszolni,
hogy simán át tudok-e állni vele ólomakkus üzemre? Én úgy gondolom (és
ahogy olvastam), hogy igen. Persze a töltés teljesen más lesz, ezzel
tisztában vagyok, ólomakkuhoz való töltővel kell tölteni. Vannak is
egyszerű kapcsolások a neten, miszerint ki kell vezetni a 3db 12V-os
akkut külön (akár egy nagyobb, több pólusú csatlakozóra), hogy "rendes",
12V-os (ólomakkus) töltővel tölthessük.
Azt is tudom, hogy az ólomakku karakterisztikája is más, annál ugye kb.
40% töltöttség alé nem illik menni. Ez mondjuk nem zavar, mert nem
állandó üzemre akarom használni az elektromos hajtást, csak Pedelec
módon, rásegítés gyanánt, amikor kell (pl. domb).
Jó ez így, ahogy leírtam? Van egyéb fontos tudnivalóm ezzel kapcsolatban?
Köszönöm, ha tudsz rá válaszolni!
Károly
umnyo wrote:
> Hirtelen felindulásból válaszoltam...... Most látom komplett szetted van.
>
> Akkor valóban csak aksi és összedug és megnéz forog-e. Jellemzően a 36V-os rendszeren 31-32V alatti aksifesznél tiltanak, ezt el kell érned mindenképpen.
>
> Ha nincs semmi furi hangja akkor talán jó is :-). Ha kicsit morog de forog, akkor kutakodni kell egy kicsit.
>
> Szóval ahogy megírták előttem.
>
> Attila
>
> umnyo <umnyo at freemail.hu> írta:
>> Először is:
>>
>> 1. Milyen motor van benne? Központi motoros vagy agymotoros?
>>
>> 2. Azon belül: sima kefés, állandómágneses egyfázisú, vagy 3 fázisú BLDC?
>>
>> Ha utóbbi, akkor nehézkesebb a dolog, márpedig az ebringák 99%-ában már ez van. Ugyanis itt elektronikus kommutáció van 3 fázison hall elemekkel - eszerint kell kapcsolgatni a fázisokat. Ez esetben mindenképpen kell valami vezérlő szerűség, amivel ki tudod próbálni. És még akkor is kérdéses, hogy a hall elem rossz, vagy pl valamelyik fázissal/tekercseléssel van gond. Erre nekem van célteszterem, ha ilyen motorod van, oda tudom adni. de házilag is pikk pakk össze lehet dobni.
>>
>> Ha megírod pontosan milyen motor van benne, akkor folytatom. Hogy 3 fázisó BLDC motor van-e benne azt onnan lehet tudni, hogy összesen 8 vezeték jön le belőle - mármint a motorból. Van 5 vékonyabb, ezek a hall elemek vezetékei, és van 3 vastagabb, ez meg megy a három fázisra.
>>
>> Szóval milyen motor van benne? Hány vezeték/ér megy bele?
>>
>> Attila
>>
>> Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> írta:
>>> Van a környezetemben nagyon kedvező áron egy eladó készlet (kerék a
>>> 36Voltos motorral és a vezérlő szerkentyű). Állítólag hibátlan, de az
>>> akkuk nincsenek meg. Hogyan tudnám átvétel előtt a helyszínen
>>> ellenőrizni a működőképességét?
>>> Van pl. itthon 2db kicsi, egyenként 4Ah körüli akkum. Ha ezt a kettőt
>>> sorba kötöm, majd harmadikként a kocsim akkuját is hozzájuk kötöm, akkor
>>> az elegendő lesz arra, hogy legalább megmozduljon, életjelet adjon?
>>> (Tuuudom, nagyon béna elrendezés, de azért egy pillanatra elvileg
>>> működhet, nem?) Vagy van egyéb, jobb ötletetek?
>>>
>>> Köszönöm!
>>> Károly
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list