[elektro] Elektromos bicaj motorjának gyors tesztje?
umnyo
umnyo at freemail.hu
Sat Mar 7 17:15:37 CET 2015
Először is:
1. Milyen motor van benne? Központi motoros vagy agymotoros?
2. Azon belül: sima kefés, állandómágneses egyfázisú, vagy 3 fázisú BLDC?
Ha utóbbi, akkor nehézkesebb a dolog, márpedig az ebringák 99%-ában már ez van. Ugyanis itt elektronikus kommutáció van 3 fázison hall elemekkel - eszerint kell kapcsolgatni a fázisokat. Ez esetben mindenképpen kell valami vezérlő szerűség, amivel ki tudod próbálni. És még akkor is kérdéses, hogy a hall elem rossz, vagy pl valamelyik fázissal/tekercseléssel van gond. Erre nekem van célteszterem, ha ilyen motorod van, oda tudom adni. de házilag is pikk pakk össze lehet dobni.
Ha megírod pontosan milyen motor van benne, akkor folytatom. Hogy 3 fázisó BLDC motor van-e benne azt onnan lehet tudni, hogy összesen 8 vezeték jön le belőle - mármint a motorból. Van 5 vékonyabb, ezek a hall elemek vezetékei, és van 3 vastagabb, ez meg megy a három fázisra.
Szóval milyen motor van benne? Hány vezeték/ér megy bele?
Attila
Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> írta:
>Van a környezetemben nagyon kedvező áron egy eladó készlet (kerék a
>36Voltos motorral és a vezérlő szerkentyű). Állítólag hibátlan, de az
>akkuk nincsenek meg. Hogyan tudnám átvétel előtt a helyszínen
>ellenőrizni a működőképességét?
>Van pl. itthon 2db kicsi, egyenként 4Ah körüli akkum. Ha ezt a kettőt
>sorba kötöm, majd harmadikként a kocsim akkuját is hozzájuk kötöm, akkor
>az elegendő lesz arra, hogy legalább megmozduljon, életjelet adjon?
>(Tuuudom, nagyon béna elrendezés, de azért egy pillanatra elvileg
>működhet, nem?) Vagy van egyéb, jobb ötletetek?
>
>Köszönöm!
>Károly
>
>-----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list