[elektro] zsiguli G222 generator kerdes

istvanedamik at gmail.com istvanedamik at gmail.com
Fri Jun 19 10:04:44 CEST 2015


A műszer effektív feszültséget mért, nem "látta" a mech. érintkező
kapcsolgatása által keletkezett impulzusokat amiket az akku, vagy egyéb puffer
lenyal. Sajnos tapasztalatból meséltem, akkucserénél az akkus kicserélte a sarukat,
amikbe lazán fogta be a kábelt és pár nap múlva gyenge lett a töltésem. Csak 1 diódapár élte
túl, szkópon jól látszottak a hiányzó puplik. A családban volt egy első generációs Barkas ami hasonlóan járt,
ott valószínűleg menet közben valami ott kallódó cucc lekapcsolta az akkut megszakítóját és csak
jóval később vették észre, mikor leállítás után nem indult.Ott szerencsére csak 1 dióda szállt el.
Azt generátoros cserélte, mesélte, ismerős neki a jelenség. Gondolom, hogy a mai generátorokban már nagyobb
feszültség(lökések)re méretezett diódák vannak, meg az elektronikus fesz. szabályozó már impulzusmentesen
szabályoz.

Feri

> (G)feri wrote:
>> Nekem 1971. decemberi kiadású, még tényleg zsigulim volt :).

>> Annak a generátor fesz. szabályozója még  külön volt a doblemezre
>> csavarozva.
>> A töltő feszt pedig egy lemezrúgót feszítő lemezke görbítésével
>> szabályoztuk be.

>> Egyre kellett ügyelni nagyon, bár ez most is megfontolandó. Ha járó
>> motornál lelazult az akkusaru,
>> a mechanikus fesz. szabályzónak köszönhetően akkora fesz. impulzusok
>> keletkeztek amiktől rögtön zárlatosak
>> lettek, majd a nagy (zárlati) áramtól megszakadtak a generátor 100 V
>> alatti feszültségre méretezett  diódái.

> Én anno sokszor műveltem ilyen galádságot, de soha nem lett semmi baja. Mitől
> keletkezne nagy impulzus? A kapcsoló benne rezgett rendesen, emiatt a 
> gerjesztőáram valszeg nem túl nagy tartományban mozgott, és a műszer szerint a
> feszültség is stabil volt. Lehet, hogy az elég volt neki, hogy rajta volt az
> autórádió, és annak biztos volt párezer mikrós kondija.

> hjozsi 

> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]


-- 
Üdvözlettel,
 Istvanedamik                            mailto:istvanedamik at gmail.com


More information about the Elektro mailing list