[elektro] Kerékpár energiatermelésre
Horváth Péter
justicefriend at freemail.hu
Thu Jun 11 13:30:25 CEST 2015
2015.06.11. 12:16 keltezéssel, Cser Tamas írta:
> Horváth Péter <justicefriend at freemail.hu> írta, 2015. 06. 11.:
>
>> Az autó generátor 3000-15000 fordulaton termel áramot. Főleg a suzukié,
>> mert az szokványosnál kisebb méretű de nagyobb fordulatú.
>> Ezen kívül a gerjesztése nyeli az energiát. A gyorsítóáttétel is csk
>> nyeli a drága babkonzervet
> a 12V 1..3W izzós gerjesztés ennyire veszedelmes?
>
> http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=54
> Fontos megemlíteni, hogy a töltésellenőrző lámpa ( a rajta árfolyó áram)
> segíti elő a Samara generátor motorindítás utáni felgerjedését, ezért
> mindenképpen be kell kötni a rendszerbe. Az izzó szokásos értéke
> 12V 1....3W. A lámpa hiánya esetén is felgerjed a generátor, de csak
> miután a motor fordulatszáma a kb. 3-4e ford/percet elérte.
>
>
Általában a gerjesztőtekercs 3A -t vesz fel 14V -ról egy átlagos 55A -es
autó generátornál.
Ez a 42W ami elmegy a gerjesztésre, az túl sok ahhoz a ~100W -hoz képest
amit egy ember tartósan le tud adni.
A gyorsítóáttételnek is nagy a vesztesége. Lehet alacsonyabb
gerjesztéssel is próbálkozni, de az amúgy is alacsony fordulatszám
miatt nem célszerű.
Én próbálkoztam a projecttel.
Kb úgy néz ki, hogy van 2 db görgő Simson kerékagy simára esztergálva,
azon fut a biciklikerék.
Az egyik görgő 3:1 bicikliklilánc gyorsító áttételen keresztül hajtja az
autó generátort, aminek áttekercseltem az állórészét,
hogy alacsonyabb fordulaton is adjon legalább 14V -ot. Így 75V -ot és
3,5A -t sikerül kinyerni belőle legfeljebb 10 másodpercig.
More information about the Elektro
mailing list