[elektro] Kerékpár energiatermelésre

Horváth Péter justicefriend at freemail.hu
Thu Jun 11 12:02:02 CEST 2015


2015.06.11. 10:33 keltezéssel, gyapo írta:
> Ökrös, you wrote:
> ÖM> lenne a legjobb (pár 100 W), autó generátor bontóból olcsó, de túl nagy,
> ÖM> szerintem aránytalanul nagy lenne a vesztesége. Ezeknek tudtommal az
> ÖM> induláshoz mindenképpen kell valami külső gerjesztés, de nincs külső
> ÖM> áramforrás, babkonzervről üzemel a rendszer. Ha van valami ötletetek, hálás
> ÖM> lennék, ha megosztanátok velem!
>
> Suzukinak elég kicsi a generátora, és az ráadásul 1.6-os motor, lehet
> az ezresnek még kisebb.
> Nem kell külső táp, mert marad annyi mágnesesség a forgórészben, hogy
> fölfut a gerjesztés.
>
> Üdv.: gyapo
>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>
>
Nekem nem jött meg az első mail, azért válaszolok erre.

Az autó generátor 3000-15000 fordulaton termel áramot. Főleg a suzukié, 
mert az szokványosnál kisebb méretű de nagyobb fordulatú.
Ezen kívül a gerjesztése nyeli az energiát. A gyorsítóáttétel is csk 
nyeli a drága babkonzervet

Biciklis/szélgenerátoros áramfeljesztéshez a legjobb (bekerülési 
sorrendben):

1. DC futópad motor. Ez állandó mágneses,  kb 200V -os és 
alacsonyfordulatú 300-500 W.
2. Elektromos bicikli agymotor. Kb 250W állandó mágneses, van 
kommutátoros, és brushless változatban is. Valahol láttam a NETen, hogy 
20000 -ért
már lehet kapni külön is.
3. Direkt szélgenerátorokhoz átalakított aszinkron motor. Állandó 
mágneses forgórésszel. Ilyet a vaterán is lehet néha kapni.
4. Autógenerátor forgórészének átalakítása állandó mágnesesre.
5. Féktárcsa generátor

http://www.otherpower.com/otherpower_wind_alternators.html



More information about the Elektro mailing list