[elektro] fi relé
joe-
jozsig at gmail.com
Thu Jul 30 15:57:52 CEST 2015
2015-07-29 00:41 keltezéssel, jhidvegi írta:
> joe- wrote:
>
>> Ez is egyfázisu trafo, a hátoldali képen a két szélsö tekercsrész a
>> primer, a középsö tekercs a szekunder, ez van kivezetve a
>> munkadarabra, aminek vége a kinyulo végzödések,és ezek az
>> többszörösen alakitott végek mindig, az eseti nagyszámu munkadarabhoz
>> lettek igazitva, alakitva.
>
> A tekercselrendezés nem valami jó csatolást ad, de biztos ki lett próbálva. A
> méretekkel lehet kompenzálni a csatolási gyengébbséget.
>
> Persze, hogy egyfázisú, de ha jól rémlik, az a régifajta 3f csati van rajta, ami
> 400V-os betápra utal. De ezek szerint nem erről van szó.
Lehetséges, hogy a 110V-os idöszakban két fázis között müködött erre
nem emlékezem, de mintha akkor nem is lett volna dugo rajta. Lehet,
hogy akkor még védöföldje sem volt, ha csak nem a nulla vezetö.
>
> Tényleg marha nagy darab. Ma már inkább - tekintettel a nagyon rövid idejű
> működésre - egy sokkal kisebb, ám nagyon szoros csatolású trafóval kéne
> nyomulni, hogy kézi lehessen. Cserébe minden hegesztés után adott hőfoknövekedés
> történik a tekercsekben (mondjuk 3 fok), ami miatt nem lehet vele folyamatosan
> dolgozni. Ezzel a marha nagy darabbal biztos lehet.
>
> hjozsi
Nem tudom, hogy ez milyen hatásfokot produkált, de talán a hegesztési
pontnak bizonytalansága miatt, kellett is valamilyen áramkorlátozás.
Ez a csatlakozo, már ugy 1960. év körül kerülhetett rája, és
valoszinü, hogy fökapcsolo is kellett eléje. A 3 fázis nekünk már a
110V-os idökben megvolt (a villany-sparhelt miatt).
Igaz, hogy nem otthon, de az 1970. év környékén, ez a cucc még
használatba volt.
Biztonságos ponthegesztésnek, az autokarosszéria javitásánal, bizonyosan
értelme lenne,de ott az eszközt és nem a munkadarabot kellene igazgatni.
joe-
More information about the Elektro
mailing list