[elektro] akkus autók és a nyári villamosenergia-terhelés
Cser Tamas
maguspr53 at gmail.com
Thu Jul 23 22:33:14 CEST 2015
jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta, 2015. 07. 23.:
> umnyo wrote:
>
>> De az autóaksi nem ciklikus tárolásra való. Tettem már
>> villanyjárgányba, ott is 30-50 ciklus után annyi pedig nem volt nagy
>> áramokkal sütve.
>
> Pont ez lehetett a baj. Az autóaksi azt szereti, ha néha rohadtul meg van
> terhelve, de általában tele van.
>
>> Illetve ahol van hálózat, ott meg 3-4x annyiba fog kerülni 1 kWh
>> energia ha szigetüzemet létesítünk.
>
> Valószínű lesz jelentős áremelkedés, de akkorra már ez az akkus
> házitárolósdi
> általános lesz - szerintem. Szóval marad a hálózat, csak más lesz a szerepe.
a jelenlegi 2015 ELMÜ tarifával:
éjjel-nappal ennyiért veszem
A1 kedvezményes árszabás 36,24
A1 normál árszabás 16,10 37,56
ha lenne "okos mérés" villanyórám,
A2 árszabás csúcsidőszak 42,49
A2 árszabás völgyidőszaka 32,20
ennyi lenne az eltérés, ha éjjel mosnék, meg éjjel főznék
és nem csúcsidőben
ennél a Tesla lakásakkunál is említik, hogy a hálózatról is töltögethetem,
(persze, hogy miért, arról nem szól, de szerintem )
tuti, hogy ott már "okos mérés" éjjel töltöm, és csúcsban a házi rátáplálással
csippentem le a delta(csúcs-völgy) árdifferenciát, hogy akár csúcsban is
völgyárszabás legyen az egyenlegem
a delta(csúcs-völgy) = delta(42,49 - 32,20) = delta 10Ft/kWh
mellett a 800.000Ft Tesla akkuval 80ezer kWh csúcsidős fogyasztással lennék
nullszaldós, ha rámerőszakolnák az EU "okos mérést"
a másik gond lehet, hogy a napelemes visszatáplálósdi (szerintem)
máshol már leáldozóban lehet, ha házi akku lenne a szuper
More information about the Elektro
mailing list