[elektro] clio 2 önindító segédrelé

Fabon Imre imcsu66 at gmail.com
Fri Jan 16 15:00:06 CET 2015


Az általad említett motoron a bendix funkcióját az excentrikusan súlyozott
fogaskerék látta el, (ez egyébként "nem mai" megoldás).
A mai motorokon viszont egy elektromágnes által működtetett kapcsolóvilla
látja el ezt a feladatot.
Amíg a mágneskapcsoló behúzva tart (indítás direktben gyújtáskapcsolóról,
elektronikán relén keresztül) addig össze van kapcsolva a motor az
akksival, ha kiejt megáll.

Ami a drótot ileti, továbbra sem tudom hogy mi lehet.
Ugyanis. A behúzótekercs két pontjához férsz hozzá.
1. gyújtáskapcsoló felőli oldal
2. motor felőli oldal (ezen keresztül kap testet)
Na most, ha feltételezem hogy a motor felőli oldalra kötsz testet és
megpróbálsz indítani, a behúzás pillanatában átmegy biztosíték üzzemmódba
:))



2015. január 16. 14:09 Király,Gyula írta, <kingkey at t-online.hu>:

> Üdv!
> Azért én a Bendix-rendszerű indítómotoron nőttem fel.
> Na, az ugye mechanika.
> Itt meg az van, hogy amikor fölpörög az indító, elejt a behúzómágnes.
> A drót meg arra jó, ha kihagyom a forgórészt, azért nem totál kuka a
> kommutátor, és egy picit biztosan arrébb fordul az indító.
> És onnan már lehet menni a szervizig legalább.
> Amúgy szerencsére már vagy 10 éve sose kellett.
>
> Gyula
>
>
>
> ---
> Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.
> http://www.avast.com
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>


More information about the Elektro mailing list