[elektro] clio 2 önindító segédrelé

potyo potyo.ada at gmail.com
Fri Jan 16 13:46:24 CET 2015


Az azért van úgy kitalálva, hogy az indítómotort lassan forgassa, hogy be
tudjon akkor is menni a fogaskoszorúba, ha épp szembetalálkoznának a fogak,
majd amikor beért a helyére, akkor adja rá a teljes áramot. Nem olyan rossz
elgondolás az. És amúgy sem értem, hogy mit old meg az a drót, mert ha a
kommutátort nem éri el a kefe, akkor nem fog forogni az indítómotor. Meg ha
már kötözködök, akkor a kefe kopottsága lehetett ott a nagyobb gond, nem a
kommutátor nem tökéletes kör alakja :-))

2015. január 16. 11:36 Király,Gyula írta, <kingkey at t-online.hu>:

> Üdv!
>
>
> >valakinek van esetleg rajta melyik a motortérben található pár db
> segédreléből az önindítóé? rakoncátlankodik, kontakthibás lehet, de nem
> tudom melyik mert nem találom a neten a rajzot róla<
>
> Én szíttam nagyot, amikor néha-néha nem indult az önindító.
> )BMW 520 i)
> Malacom volt, szervizben egy szorgos fiatal ráesett a problémára.
> Az egy valódi orosz rulett volt...
> Az idióta németek úgy oldották meg, hogy a behúzómágnes az önindítón át
> húz(na ) be.
> A kollektor meg KH-s volt, ergo ha rossz helyen állt meg az önindító,
> bűzlött a ravatal.
> A kommutátort szabályozva azóta megy, de van egy drót, ha netán megint
> beßarna a halott, ki lehet ezt a német agymenést kerülni...
>
> Szóval lehet, Nálad is efféle agymenés az ok...
>
> Gyula
>
>
> ---
> Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.
> http://www.avast.com
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>


More information about the Elektro mailing list