[elektro] akku

Sandor chiplista2007 at gmail.com
Wed Dec 2 07:41:06 CET 2015


simán öntheted pedig. párszor töltöttem már fel és semmi gebasz.
ha valami az apránkénti töltés mellett szól az az, hogy nehogy túltöltsd mert 
kivenni... csak savval és ólommal együtt tudnád. az meg nem szerencsés...
szóval tölteni a vége felé lassan, de csak a mennyiség miatt.
az akkuban lévő sav már nem tömény, nem az az eset mikor azt kell hígitani...

Sándor


On 2015.12.01. 22:24, Acs Gabor wrote:
> Na jó, hogy ezt is mondod, én tudatlan csak simán beleöntöttem volna :)
>
>
> Gábor
>
> 2015.12.01. 22:04 keltezéssel, Keller Viktor írta:
>> Acs Gabor <levlista at e8e.eu> írta (2015. december 1. 19:13):
>>> Egyszer még a nyáron kifogyott a benzin kb. 100 méterre a kúttól,
>>> gondoltam villanyautó módban beviszem a kocsit. Lehet, hogy ezt nem
>>> szerette az akksi :)
>>> Azért a vízszintre majd ránézek, hátha csak ennyi a gondja.
>>> Ha kevés van benne, elég csak simán ilyen ioncserélt desztvizet
>>> beletölteni, savat nem kell? És a szintet honnan lehet tudni?
>> Élesztettem már akkut ioncserélt vízzel. Addig töltöttem, hogy a
>> lemezeket ellepje a víz. Lassan töltöttem, apránként (egyszerre csak
>> 1-2 ml, szóval eltartott egy ideig a feltöltés), közte szüneteket
>> tartva, hogy a brown mozgás keverje el, mert hátha felforr. Azt nem
>> tudom, hogy ennek a módszernek volt-e létjogosultsága, de ha megint
>> vizeznék akksit, most is így csinálnám. A kénsav higítása nem játék.
>>
>> Viktor
>>>
>>> Gábor
>>>
>>> 2015.12.01. 17:36 keltezéssel, Keller Viktor írta:
>>>> Acs Gabor <levlista at e8e.eu> írta (2015. december 1. 11:00):
>>>>> Gondoltam is, olvasva a nyitó posztot, hogy rákérdezek, tényleg öregnek
>>>>> számít a 6 éves akksi? Mert az enyém pont annyi, és jön a tél.
>>>>> Kb. egy hete használtam úgy, hogy leállított motorral a normál
>>>>> világítást felkapcsolva hagytam 10 percig, amíg a garázsban pakolásztam,
>>>>> és teljesen lemerült. De azt hittem, hogy ez gyárilag ilyen gagyi (ezt
>>>>> adták az autóhoz).
>>>> 6 éves akksi szerintem nem öreg, de amelyik 10 perc alatt lemerül max
>>>> ~20A-es terheléstől, az télen nem forgatja át a motort a 3.
>>>> indításkor. Ha esetleg a parkolóban, álló motornál csak úgy 5 perc
>>>> alatt le akarod ellenőrizni a világítást (mert az egyik csati
>>>> kontakthibás, és néha a bal eleje nem világít), akkor meg ott maradsz
>>>> a parkolóban. Asszony ezt a mutatványt hozta össze pár hete. Az akku
>>>> üresjáratban 12,6V, indítózáskor 2,3V. Hát, nem voltam boldog.
>>>> Szerencsére behúztak, és még aznap kapott egy akkora akkut a sárkány,
>>>> ami még éppen belefér.
>>>>
>>>> Üdv:
>>>> Viktor
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>>              elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>>             elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>>             elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list