[elektro] OFF - Tesla teszt

"L. Pásztor" seasoft at invitel.hu
Sat Aug 15 08:42:52 CEST 2015


Azért érdekes próbálkozás egy 245/35/19-es tappancsokon futó vasat álló 
helyzetben szervó nélkül tekergetni ...
Eszméletlenül bele kell kapaszkodni a kormányba.
Viszont még volt egy tech.érv:  a szervó nélküli tekergetés hamar 
tönkreteszi a fogaslécet, és gyorsan megnő a kotyogás.

----------------
L. Pásztor
----------------



2015.08.14. 14:11 keltezéssel, jhidvegi írta:
> Zoltan Szabo 1(BHU) wrote:
>> Honvédségi téma! Terepen teherautó, ha kilövik a kerekét, ne rátsa ki
>> a kezedből a kormányt! Több 10 tonnás járgánynál nagyon elképzelhető
>> a dolog! 2. Világháborús történet, szerintem igaz. Vezettem még
>> Csepelt és PSZH-t!
> Van benne valami, nem gondoltam rá.
> Végülis volt egy esetem az előző autóval (volt benne szervo): rámentem egy
> gyalogátkelőhelynél középre épített járdasziget-kőre, ami pont az elválasztósáv
> vonalába volt felépítve. Valamit matattam, nem figyeltem eléggé. Mind a két
> baloldali kerék totál szétment, nem csak a gumik, a felnik is, és asszem rugó is
> tört. De átjutva ezen a részen teljesen kormányozható maradt a járgány, kiálltam
> a legközelebbi lehetőségnél (kb 30 méterrel odébb), és hazaballagtam talicskán
> elhozni plusz egy kereket.
>
> Lehet, hogy ha nincs kormányszervo, nem tartottam volna meg a járgányt, de azt
> is el tudom képzelni, hogy a kormánymű visszairányban majdnem önzáró legyen.
> Persze a zsiguliról tudom, hogy az se volt teljesen önzáró, szóval valamire
> váratlanul rámenve kifordult a kormány a kezemből, de sose volt belőle baj. Nem
> tudom, miért nem csinálják visszafelé teljesen önzáróra, ha már nincs szervo. De
> ha van, akkor is. Ha önzáró, akkor max egy nagy kerékelfordító nyomatékot nem
> tudok lekűzdeni, szóval abba az irányba tekerni a kormányt, de ő se tudja
> tekerni visszafelé.
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list