[elektro] OFF - Tesla teszt
SZIGETI Szabolcs
szigiszabolcs at gmail.com
Tue Aug 11 16:18:56 CEST 2015
Ezt nehéz elválasztani. Pl az ESP működésmódjából adódóan képes fékezni. A
motor már rég tud gázt adni, a kormány meg mondjuk az elektromos szervóval
kormányozni.
Amin múlik a dolog az az, hogy ezek valóban csak azt csinálják, amit kell.
No ez a fogós kérdés.
Pl. az esp nél meg kell oldani a diagnosztizálást, ami nem csak passzív,
kell tudnod a beavatkozó szerveket, szelepeket, szivattyút működtetned, de
ne lehessen ezt menet közben. Nem triviális, ha rendszerben gondolkodsz.
Az híres jeep törésnél pl. írták, hogy csak hátramenetben tudtak távolról
kormányozni. Ez valószínűleg az automata parkoló modul volt, aki kellően
okos volt, hogy előremenetben ne engedjen kormányzást.
Szabolcs
2015.08.11. 15:33 ezt írta ("jhidvegi" <jhidvegi at gmail.com>):
> Ez, amit leírtál, teljesen rendben is van.
> Az nincs rendben, hogy beépítenek szoftverrel működtethető olyan
> beavatkozószerveket, amikkel lehet vezető nélkül is kormányozni, fékezni,
> gyorsítani, motort leállítani stb!
>
> Tesztelni, adatokat gyűjteni üzem közben, ezeket lekérni, sw-t módosítani
> lehessen, azzal nincs bajom, ha persze ez is kellő biztonsággal történik.
>
> hjozsi
>
> Lajos Rancz wrote:
> > Helló!
> >
> > Mint mindig most is a pénz a mozgató erő (vagy másképp fogalmazva a
> > hatékonyság növelése). Az alábbi peremfeltételek vannak:
> >
> > - Egy autó visszahívásának költsége (javítás, alkatrész stb nélkül)
> > kb 100 USD/autó
> > - A visszahívásoknak egyre nagyobb része szoftver problémára
> > vezethető vissza (ha jól tudom már 50% feletti arányban)
> > - Ez a két pont együtt nagyon drága autóipari szoftver fejlesztést
> > eredményez mert mindent mindennel le kell tesztelni, ki kell
> > próbálni; nem maradhat benne hiba
> > - Ellenben:
> > - A mindenhol elérhető mobil internet költsége egyre kisebb
> > (előre kifizetik, benne van az autó árában)
> > - A vevők olyan felhasználói élményt szeretnének mint egy mobilon
> > - Viszont ilyen fejlesztéseket nem lehet rentábilisre kihozni
> > standard autóipari fejlesztési processekkel
> > - Következmény: sw update távolról
> >
> > Mivel a sw update lehetséges lesz távolról és szeretnének _olcsón_
> > minden szoftvert frissíteni (lásd visszahívás költsége) ezért bele
> > fogják tervezni ennek a lehetőségét. Ergo elérhető lesz távolról
> > minden elektronika az autóban fizikailag is.
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list