[elektro] bojler csavarkérdés
Pataki István
pataki.istvan at freemail.hu
Sun Sep 21 01:21:50 CEST 2014
Ez csak azért keltette fel az érdeklődésemet, mert ezexerint a gumisnál
csak pökgyelre megy a kerékcsavar meghúzása? Amikor magam cseréltem
kereket, természetes volt, hogy egy rövid út után még egyszer
megkóstoltam, mozdul-e a csavar? De az évszakos gumicsere után nem
gondoltam rá, hogy kézi kulccsal ellenőrizzem a szervíz munkáját.
pi
----- Original Message -----
From: "jhidvegi" <jhidvegi at gmail.com>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Friday, September 19, 2014 8:19 PM
Subject: Re: [elektro] bojler csavarkérdés
> Pataki István wrote:
>
>> Én meg azt hinném, hogy a nyomás meg a mechanika együtt kiad egy
>> maximális forgatónyomatékot, és üti ugyan, de onnét már nem húzza
>> tovább. Naív vagyok?
>
> Olyat is lehet csinálni. Pl az enyém egy 12-es menetet a 8.8-asból is
> simán
> megszakít, ha néhány másodpercnél többet adok neki, és 8 bar körüli a
> nyomás. De
> pl a 20-as meneten rajta lehet felejteni, azt nem tudja megszakítani.
> Persze nem
> próbáltam még mondjuk 12 barral. :-)
>
> Tehát adott masinánál, nyomásnál tényleg van egy max nyomaték,
> dinamikusan is
> értve, de ezt nem célszerű használni, mert ez csak akkor érvényesül,
> amikor már
> nem moccan a csavar vagy anya, az meg soká áll elő.
>
> Kicsit hasonlít a mittudomén szögbeveréshez. Minden szögnél meg fánál
> létezik az
> a kicsi ütőerő vagy energia, aminél már nem moccan a szög, de ha
> kicsit nagyobb,
> akkor akár tizedmilliméterenként is, de bemegy.
>
> Ezért írtam azt, hogy nézni kell a kulcs forgási sebességét
> meghúzáskor, és ha
> lelassul, abba lehet hagyni. Legalábbis kerékcsavarnál. Esetleg
> tapasztalatszerzésileg össze lehet vetni az eredményt egy
> keresztkulccsal való
> utánhúzással, vagy ha van nyomatékkulcs... De ezt csak először, később
> már nem
> kell ilyesmi.
>
> Nekem nagyon bevált a légkulcs főleg akkor, ha fazonhuzal tekercsvégre
> kell pl
> kábelt kötni. Vagy olyan helyeken, ahol jó szar a hozzáférés.
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list