[elektro] Trafó

Kaczmarek Edvard edk-elektro at babakezek.hu
Tue Sep 9 14:03:26 CEST 2014


Megtaláltam az adatlapot. A sima dimmer után nem lehet trafó, ami után igen, az 30 kFt! :-( :-(

Ed

Sent from a tamagotchi

On September 9, 2014 1:08:16 PM CEST, jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> wrote:
>Kaczmarek Edvard wrote:
>
>
>A többiek már megírták, hogy jó lesz.
>
>> - hagyhatom a szekunder oldalt bekötetlenül?
>>
>> - milyen terhelhetőségű trafót vegyek, már ha találok középen
>> megcsapoltat?
>
>Elvileg ugyanazt a teljesítményt kellene venni, amivel terhelve lesz,
>de a 
>túlméretezés nem árt.
>Azért mivel nem számítanak a gyártók arra, hogy autotrafóként lesz
>használva, 
>ezért a középponti fesz terhelve lehet, hogy jelentősen kisebb lesz.
>Viszont 
>pont a szekunder léte lehetővé teszi, hogy ezt korrigáld: hozzáadod a
>középponti 
>feszhez.
>
>Ha nem lenne alkalmas pl nyáktrafó, végső soron lehet két soros trafót
>is 
>használni (mintha valaki ezt is felvetette volna), de ekkor a két
>azonos feszű 
>szekundert párhuzamosan kell kötni. Emellett persze ez a fesz ugyanúgy 
>felhasználható a fele feszhez való hozzáadásra, korrigálandó a
>fesz-esés, meg 
>hát hogy ne 115, hanem 127V legyen terhelve.
>
>A dimmelés a trafó előtt problémás lehet. Utána nincs gond. A dimmer
>saját magát 
>és/vagy a trafót (inkább az utóbbit) könnyen kikészítheti. Azért inkább
>a 
>trafót, ha kicsi, mert zárlatban se nagy az árama, a dimmerek meg azért
>jópár 
>ampert szoktak bírni. De biztos van induktív fogyasztóra kitalált
>dimmer is - 
>függetlenül attól, hogy én nem tudok tipusokat mondani.
>
>hjozsi 
>
>-----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list