[elektro] Trafó
Kaczmarek Edvard
edk-elektro at babakezek.hu
Tue Sep 9 14:03:26 CEST 2014
Megtaláltam az adatlapot. A sima dimmer után nem lehet trafó, ami után igen, az 30 kFt! :-( :-(
Ed
Sent from a tamagotchi
On September 9, 2014 1:08:16 PM CEST, jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> wrote:
>Kaczmarek Edvard wrote:
>
>
>A többiek már megírták, hogy jó lesz.
>
>> - hagyhatom a szekunder oldalt bekötetlenül?
>>
>> - milyen terhelhetőségű trafót vegyek, már ha találok középen
>> megcsapoltat?
>
>Elvileg ugyanazt a teljesítményt kellene venni, amivel terhelve lesz,
>de a
>túlméretezés nem árt.
>Azért mivel nem számítanak a gyártók arra, hogy autotrafóként lesz
>használva,
>ezért a középponti fesz terhelve lehet, hogy jelentősen kisebb lesz.
>Viszont
>pont a szekunder léte lehetővé teszi, hogy ezt korrigáld: hozzáadod a
>középponti
>feszhez.
>
>Ha nem lenne alkalmas pl nyáktrafó, végső soron lehet két soros trafót
>is
>használni (mintha valaki ezt is felvetette volna), de ekkor a két
>azonos feszű
>szekundert párhuzamosan kell kötni. Emellett persze ez a fesz ugyanúgy
>felhasználható a fele feszhez való hozzáadásra, korrigálandó a
>fesz-esés, meg
>hát hogy ne 115, hanem 127V legyen terhelve.
>
>A dimmelés a trafó előtt problémás lehet. Utána nincs gond. A dimmer
>saját magát
>és/vagy a trafót (inkább az utóbbit) könnyen kikészítheti. Azért inkább
>a
>trafót, ha kicsi, mert zárlatban se nagy az árama, a dimmerek meg azért
>jópár
>ampert szoktak bírni. De biztos van induktív fogyasztóra kitalált
>dimmer is -
>függetlenül attól, hogy én nem tudok tipusokat mondani.
>
>hjozsi
>
>-----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list