[elektro] km preview
potyo
potyo.ada at gmail.com
Fri Sep 5 14:23:32 CEST 2014
Attól függ. Ha mondjuk a kompressziógyűrű kopott, akkor a gyűrűk mellett
ereszt le sok kipufogógázt, emiatt sok a kartergáz, az olajlecsapató nem
győzi lecsapatni a kartergázból az olajat, így némi olaj is eljut a
szívócsőbe, majd a hengerbe, ami aztán ott el is ég nyomtalanul.
Szerelőmnél volt egyszer ilyen verda, túl volt melegedve, utána 1000km-re
bekapott egy liter olajat, de semmi füstje nem volt. Ott álltunk a
műhelyben, nyomkodta a pedált, és semmi. Mondjuk egy gázelemző biztos
mutatott volna valamit, de anélkül is egyértelmű volt, hogy a kipufogón
keresztül távozik az olaj. Mivel olyan túl sok helyen ugye nem tűnhet el az
olaj a motorban, ha láthatóan nem szivárog valahol (márpedig száraz volt a
motor), azon is szelepszárszimmering és dugattyúgyűrű cserét csinált, és
<0,5dl/1000km lett az olajfogyása az óra szerint is 250000 felett futott
motornak.
2014. szeptember 5. 14:10 Kovács József írta, <kj at faldeko.hu>:
>
> 2014.09.05. 12:53 keltezéssel, Ekati Bt. írta:
> > Csak
> > most, hogy elkezdtem használni szembesülök például az olajfogyasztással.
> > Néztem én a kipufogó végét de a fene gondolta volna, hogy a hátsó dobot
> > is lecserélhetik ennek érdekében.
>
> Cserélheti a kipuffot, ahogy akarja, ha...
> - alapjáraton hagyod pöfögni 4-5 percig
> - aztán nyomsz egy kövér gázt.
> - ha, kopott-olajzabáló, akkor kék füst jön a kövér gázra
>
> Ezt a tesztet csináld meg most is magadnak.
>
> KJ
>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list