[elektro] Tervezett avultatás
SZIGETI Szabolcs
szigiszabolcs at gmail.com
Fri Oct 31 11:37:19 CET 2014
Hali!
A turbónak siklócsapágya van, tehát olajfilmmen fut. Ha felforrósítva (nagy
menet után vörösen izzó lehet a kipufogó oldala). Amikor leállítod
megszűnik az olajnyomás és az olaj keringése a csapágynál, ekkor az ott
maradó olaj annyira felforrósodhat, hogy kokszosodik, megég stb. Utána elég
gyorsan kakukk a csapágynak. Ha van ideje visszahűlni, akkor nincs ez a
gond. Van olyan motor, ahol direkt elektromos hűtővíz keringetés van a
turbóhoz, ami még leállítás után jár.
Mellesleg, hazai viszonyok. Ha megnézed mondjuk a Totalcar.hu tanácsadó
rovatát, minden második kérdés az, hogy a most vett új kocsimba tehetek-e
ilyen olyan óccsó olajat, mert, hogy a gyári minősítésű milyen drága.
Ráadásul sokszor a mindenttudó sarki fusiműhelyek beszélik rá a tulajt,
hogy a sok mérnök hülye a gyárban, ide jó az x olaj is. 10 autósból talán
kettő tudja, hogy a viszkozitás értékek mit mondanak el olajról és húszból
jó ha egy tudja, hogy mi az az ACEA A3/B4
API SL/CFmeg hogy VW 500.00/505.0. Mer ugye turbó egyik kényes része az
olaj.
A többi meg hallgat az okosokra, hogy tegyé' bele 15w40-et aztán nem fog
annyira föttögni, de jobban mén.
Aztán meg megy a sírásrívás, hogy kihal a turbó.
Szabolcs
2014. október 31. 10:17 vargai írta, <vargai at freemail.hu>:
> Szia !
>
> 2014. október 30., 18:06:55, írtad:
>
> >
> > kézikönyvek úgy kezdik, h leállítás előtt 1 perc alapjárat ...)
> Mivel magyarázzák?
>
> A lapátok olyan gázsebességnél gyakorlatilag azonnal követik a
> hőmérséletét. Az olaj sem melegedhet benne pirosra. A háznak sem kell 1
> perc a lehűlésre.
> Mivel nem padlógázzal állunk meg van esélye lehűlni....
> Persze ez csak az én véleményem. :-)
> --
> Udv:VI
>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list