[elektro] Tervezett avultatás

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Fri Oct 31 10:48:26 CET 2014


Harom perc nyugis cirkalas semmikepp nem forro.

Bye
Dexter
On Oct 31, 2014 10:46 AM, "Xorn" <toth.endre at gmail.com> wrote:

> #define forró.
>
> Ha mondjuk előtte alapjárat közelében gurulgattam a városban, akkor
> forró? Aligha, legalábbis nem annyira, hogy attól komoly baja
> eshessen.
>
> Ha 70-as tempóval gurulok a Szentendrei úton, befordulok az utcámba és
> leparkolok, akkor forró? Határeset, ha két saroknál messzebb megyek a
> kis utcákon, már nemigen valószínű.
>
> Akkor nyilván forrón, ha az autópályán kiállok egy parkolóba, előtte
> meg 130-cal gurultam tempósan. Olyankor én azt szoktam, hogy ki a
> külsőbe, motorfékkel lassítás, visszakapcsolva egészen a pihenő
> 40-50-es tempójáig. Ez 130-ról már egy elég hosszú idő, ami alatt a
> motor majdnem csak levegőt pumpál, nem kap szinte semmi üzemanyagot.
> Azután a parkolóban szépen becsorgok alapjárat közelében a helyemre,
> és még álló helyben is szoktam hagyni 10-15 másodpercet, mielőtt
> leállítom.
>
> Én úgy tudom, a forró turboval az a gond, hogy a turbina olajfilmen
> csúszó siklócsapágyazásánál ég meg az olaj, ha nem figyel az ember. Az
> ott idővel fel tud melegedni, de mivel az olajfilm nagyon vékony, az
> öntvény meg elég vaskos, elég lassan hűl le. Kevés hozzá az ott mozgó
> olaj, ezért kell neki egy kis időt hagyni.
>
> Best regards,
> Andy
>
>
>
> 2014-10-31 10:34 GMT+01:00 Kaczmarek Edvard <edk-elektro at babakezek.hu>:
> > Minden turbósnál szabály, hogy hidegen nem tapossuk, forrón nem állítjuk
> le azonnal.
> >
> > Ed
> >
> > Sent from a tamagotchi
> >
> > On October 31, 2014 10:27:13 AM CET, "L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu>
> wrote:
> >>Asszem olajhőfokkal, visszamelegíti talán a csiga az olajat ... rémlik
> >>valami szimmering dolog is ... de nem vagyok benne biztos.
> >>Sosem érdekelt különösképp, nem volt turbinás autóm, ha rajtam múlik
> >>nem
> >>is lesz, én szívómotor, vagyn max. kompresszor párti vagyok.
> >>De a turbóhűtésről minden hozzáértő ezt mondja, ez tény ... én csak
> >>továbbadtam.
> >>Nem egyszer saját füllel is hallottam szalonokban kis-köbcentis (azaz
> >>nem egy turbós V8) új autó átadásakor.
> >>
> >>------------------
> >>L. Pásztor
> >>------------------
> >>
> >>
> >>2014.10.31. 10:17 keltezéssel, vargai írta:
> >>> Szia !
> >>>
> >>> 2014. október 30., 18:06:55, írtad:
> >>>
> >>>> kézikönyvek úgy kezdik, h leállítás előtt 1 perc alapjárat ...)
> >>> Mivel magyarázzák?
> >>>
> >>> A lapátok olyan gázsebességnél gyakorlatilag azonnal követik a
> >>hőmérséletét. Az olaj sem melegedhet benne pirosra. A háznak sem kell 1
> >>perc a lehűlésre.
> >>> Mivel nem padlógázzal állunk meg van esélye lehűlni....
> >>> Persze ez csak az én véleményem.  :-)
> >>
> >>-----------------------------------------
> >>          elektro[-flame|-etc]
> > -----------------------------------------
> >           elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list