[elektro] Tervezett avultatás
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Fri Oct 31 10:39:18 CET 2014
A toyota landcruiser doksijaban olvastam, tehat nem szajhagyomany utjan
kezdtek ezt terjeszteni - ott harom perc volt az ertek.
Azt hiszem a magyarazata az hogy a henger nagy teljesitmenyen jar, tehat
sok energia van benne, komoly hoveszteseggel igy ha hirtelen leallitod,
akkor a hengerfej tetejen megforr a viz, olaj stb.
A turboban is az van hogy hofok gradiens van es a leallo hutessel olyan
hely is felmelegszik aminek normal esetben nem kell ezzel megbirkoznia. Pl
izzik vorosen a haz, de az olajreteg hatarig melegitett, nem melegitheto
tul, mert elkezd forrni es meg tobb hot nyel el. Egyszeri user nyomja az
autopalyan, aztan satufek, beall tankolni : a turbo izzik, hoszallitas
nincs, mert kenes sincs, elforr az ott rekedt olaj es a mar szaraz ,
kokszos turbohaz olyan reszei is felforrnak amiket egyebkent nem erre
terveztek. Az elforro olaj kokszot hagy maga utan stb.
Nem jo omen
Minnel kisebb a turbo, minnel tobbet jar max terhelesen az auto, annal
rosszabb . Ha rovid utakat tesznek meg vele az is art. Ez magyarazza a
smartokat.
Bye
Dexter
On Oct 31, 2014 10:17 AM, "vargai" <vargai at freemail.hu> wrote:
> Szia !
>
> 2014. október 30., 18:06:55, írtad:
>
> >
> > kézikönyvek úgy kezdik, h leállítás előtt 1 perc alapjárat ...)
> Mivel magyarázzák?
>
> A lapátok olyan gázsebességnél gyakorlatilag azonnal követik a
> hőmérséletét. Az olaj sem melegedhet benne pirosra. A háznak sem kell 1
> perc a lehűlésre.
> Mivel nem padlógázzal állunk meg van esélye lehűlni....
> Persze ez csak az én véleményem. :-)
> --
> Udv:VI
>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list