[elektro] Tervezett avultatás

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Thu Oct 30 23:51:37 CET 2014


egy normal hasznalatu autonal nincs jelentosege.
a lanc veztengely mas teszta , az nem a lendtomeg. en csak a fotengelyrol
beszelek.
eddig ket oriasi hasznat lattam a fotengely , lendtomeg csokkentesnek :
szebben ,, gyorsabban porog fel a motor uresen  - ami alapvetoen
szuksegtelen. sokkal erzekenyebb az elindulasra, mert nincs tarolt energia
a lendkerekben, roszabb a befecskendezes es gyujtas idozitese alapjaraton,
mert sokkal nagyobb a fotengely szogsebesseg valtozasa , kiszamithatatlan a
mozgasa, raadasul ha eddig mondjuk 250Nm-nyomatekra tervezett valtoval jo
volt, a lendtomeg csokkentesevel a pulzacio fokozodik, tehat az effektiv
250 helyett a csucsban , impulzusszeruen megjelento 300-200-as lenges
szetttepi a feltengelyt, megoli a valtot.
termeszetesen a himbak stb tomegkonnyitese ertelmes (alternalo tomegek,
vegfordulat) , de a fotengely csak akkor ha mar az auto minden kg-ja szamit
es versenyezni akarsz.
utcan nincs ertelme. mennyi a fotengely thetaja a kerekek, valto ,
kardanhoz es az auto lenduletehez kepest? mit nyersz ezzel?

bye
dexter
On 30 Oct 2014 21:55, "Pásztor L." <seasoft at invitel.hu> wrote:

> Ugye ezt nem Te irtad?
> Akkor a konnyitett vezermu tengelynek, konnyitett lancoknak, tarcsaknak,
> gorgoknek sincs?
> Dehogy nincs!
>
> -----------------
> L.Pasztor
>  -----------------
>
>
> Az üzenetet Samsung táblagépről küldték
>
>
> charles hoss <charles.hoss at gmail.com> wrote:
>
> >2014. október 30. 16:46 "L. Pásztor" írta, <seasoft at invitel.hu>:
> >
> >> 2014.10.30. 12:52 keltezéssel, charles hoss írta:
> >> > A hullamzasat talan igen, de ezt
> >> > joforman ingyen meg lehete oldani nagyobb tomegu fotengellyel, ami
> soha
> >> nem
> >> > romlik el.
> >> Nem kell növelni a tehetelenséget.  Nem növelni kell, 4 henger felett
> >> jól kiegyensúlyozott motor kell, kis lendtömeggel. A 4 henger és alatt
> >> kell a rugós-kettős lendtömeg.
> >> Ha hiszed, ha nem ... működik, Bármikor be tudom mutatni.
> >>
> >
> >semmi jelentosege a tehetetlensegnek az auto tomegehez es gyorsulasahoz
> >kepest . lehet nagyobb fotengelyt csinalni . hely is van es nem hatranyos
> .
> >egy haromhengeres motor is egesz jol elpofog egy normalisan megtervezett
> >kis varosi autoban
> >epp az audi csinalt olyan szivorendszert ami ket haromhengersre bontotta a
> >hathengeresuket mert alacsony fordulaton jobb volt igy a toltese
> >
> >>
> >> > Az hogy teszunk egy rugalmas csatolast lenyegeben meg egy harmonikus
> >> > rezonanciat viszunk be. Ez elvileg csokkenti, de interferencia vagy
> >> > rezonancia eseten magasabb csucsokat is produkalhat. Ha nincs
> >> csillapitas ,
> >> > akkor biztosan nem stabil , ha van, akkor zabalja az energiat.
> >> Ez olyan kis frekvencia, ami még az alapjáratnál is kisebb. Csak
> >> indításkor meg leálláskor focizhat ... ott meg fene bánja.
> >>
> >
> >khm. felharmonikusok ?
> >
> >belegondoltal hogy nem csak inditaskor es leallaskor csattanhat , hanem pl
> >akkor is ha a megfelelo fordulatszam egesz szamu tobbszorosevel utazik
> >tempomattal ?
> >mi volt a baj a szilard lendkerekkel es jo tarcsakkal amit nem lehetett
> >megoldani ugy hogy az autoba ne keruljon be egy 150.000km utan 300.000ft
> >koltseget generalo alkatresz ?
> >minden km-re fizetnek ket forintot azert hogy elvileg valamikor egy picit
> >kevesbe rezegjen a motor .
> >akar emeljuk meg az alapjaratot 10%-al , az sem eszik 2ft-ot km-enkent ...
> >szamoljunk ugy hogy rezeg-e annyira elviselhetetlenul a tesco gazdasagos
> >auto hogy ez megerjen barkinek fel liter fogyasztaskulonbseget ?
> >
> >
> >bye
> >dexter
> >-----------------------------------------
> >          elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list