[elektro] Tervezett avultatás
Pásztor L.
seasoft at invitel.hu
Thu Oct 30 21:50:27 CET 2014
Van nehany haver az autoertekesitesben. Raero szombat delelottokon, h ne kelljen otthon segiteni a takaritasban, el szoktam menni autoszalonokba, szetnezni. Ez sem rosszabb, mint a horgaszat. Ilyenkor megyunk par kort ezzel-azzal, olyan mini TopGear-eset jstszunk. Rengeteg fele autoval mentem mar igy, kis vacsk 3 hengeresektol kezdve a Nissan 370z-ig sokmindennel. Volt h 9-kor elvittem az autot, es haver mondta o nem er ra, mert lesz ket atadasa, de egy orakor zarnak, addigra erjek vissza vele . . .
Mondom, sokmindent kiprobaltam ugy 15milla alatt, a dragabbak (erosebbek) videki szalonokban ritkan vannak, es nem-igen akarjak ideadni. Van osszehasonlitasi alapom, es ugy erzem eleg realisan tudom atlatni oket. Ilyenkor sok kulissza titkot is lehet hallani, sokmindenrol lehull az alarc, ember nem is gondolna mennyi a parasztvakitas az autoiparban. Idaig egy dolog volt, ami kisse megvezetett, a gazpedal tuning, ami nagyobb gyorsulas erzetet adott, mint a valosag volt.
Es azert azt vettem eszre, h a szakmajukat szereto autodilerek allaspontja szinte mindenben egyezik az en tapasztalataimmal, kiveve egyet, azt h az en nezetem szerint az auto benzinnel megy . . . Gazolajjal meg csak busz vagy tereh.
Idezem egyik haveromat a Ford szalonbol: a mai auto olyan, mint a hamburger. Olyan a kinezete, ize, tartalma, marketingje es erteke is. Es osztom a velemenyet!
End of off.
-------------
L. Pasztor
-------------
Az üzenetet Samsung táblagépről küldték
SZIGETI Szabolcs <szigiszabolcs at gmail.com> wrote:
>És úgy gondolod, hogy erre a tervezők nem gondoltak? Egyébként próbáltál
>már ilyen kocsit, vagy csak úgy gondolod, hogy szar?
>
>Szabolcs
>
>
>2014. október 30. 18:06 "L. Pásztor" írta, <seasoft at invitel.hu>:
>
>> Mert lemegy a nap, mire beindul-elindul ...
>> Valamiért (ki tudja miéert? )meg egyébként is szeretem, ha egy auspuff
>> rendszer tiszta, és könnyen átjárható, kevés ellenállással.
>> Az önindítózás meg beleköp egy csomó benzint, meg belevisz egy rakat
>> kormot a katalizátorba is.
>> Sőt turbó motoroknak a start-stop meg kész gyilkolászás. (Kisturbós
>> kézikönyvek úgy kezdik, h leállítás előtt, és indítás után 1 perc
>> alapjárat ...)
>> Yesss, start-stop nélkül sok minden tartósabb lesz.
>>
>> -----------------
>> L. Pásztor
>> ----------------
>>
>> 2014.10.30. 17:59 keltezéssel, Kaczmarek Edvard írta:
>> > És miért is jó kiiktatni? Nehogyaszidd, hogy akkor tartósabb lesz...
>> >
>> > Ed
>> >
>> > Sent from a tamagotchi
>> >
>> > On October 30, 2014 5:56:52 PM CET, "L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu>
>> wrote:
>> >> Dehogyneeem ! Erre külön iparág fog alakulni, ahogy a motor
>> >> optimalizálásra (v igazi tuningra).
>> >> Ott is átírják a szoftot, kapsz rá szívóra +8-10%, turbósra +20-25%
>> >> plusz pacit, 0,5-1 literrel kevesebb fogyasztást, és persze x % plusz
>> >> CO kibocsátást ...
>> >> Menni fog ez ... :)
>> >>
>> >> --------------------
>> >> L. Pásztor
>> >> --------------------
>> >>
>> >> 2014.10.30. 17:06 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>> >>> Én nem tudom, nekem nincs, de feltételezem, hogy lassan minden új
>> >>> autóban lesz ilyen. Tehát nem biztos, hogy csak úgy kivághatod, ha a
>> >>> szoffer szerves részét fogja képezni. :(
>> >>>
>> >>> Károly
>> >>>
>> >>> "L. Pásztor" wrote:
>> >>>> Már aki engedi- engedné neki.
>> >>>> Úgy vágnám ki a kocsiból, mint a sz at rt ...
>> >>>>
>> >>>> PS: Nem ezért rühellem, de megkérdem: évente hányszor kell az
>> >> ilyenbe
>> >>>> önindítót cserélni ?
>> >>>>
>> >>>> --------------------
>> >>>> L. Pásztor
>> >>>> --------------------
>> >>>>
>> >>>> 2014.10.30. 16:51 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>> >>>>>> Csak indításkor meg leálláskor focizhat ... ott meg fene bánja.
>> >>>>> Nem egészen! Lassan minden új autóba beépítik a start-stop
>> >> automatikát,
>> >>>>> tehát jó sokszor indítózik a galambom. :)
>> >>>>>
>> >>>>> Károly
>> >>>>>
>> >>>>> -----------------------------------------
>> >>>>> elektro[-flame|-etc]
>> >>>> -----------------------------------------
>> >>>> elektro[-flame|-etc]
>> >>>>
>> >>> -----------------------------------------
>> >>> elektro[-flame|-etc]
>> >> -----------------------------------------
>> >> elektro[-flame|-etc]
>> > -----------------------------------------
>> > elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>-----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list