[elektro] Tervezett avultatás
"L. Pásztor"
seasoft at invitel.hu
Thu Oct 30 16:40:22 CET 2014
Igy is van. Megáll a pénz az alapjáratú blokkon. Próbáltam 2 motornál
is, pedig az egyik a V6-októl szokatlanul nagy (3800-as) hengerekkel.
Az egyenletes járás oka, h a V6-ban már a munkaütemek "összeérnek". A
teljes periodus 4 ütemű motornál 720 fok. Ez alatt 6x durran. Egy
durranásra kb. 140 fok hasznos főtengely elmozdulás jut, de valójában
120 fokonként van gyújtás. Így amikor az egyik dugó még éppen tol
lefele, a másik már épp elkezd tolni lefele. Mindig van aktív hajtás,
valamelyik dugó mindig tol, így minimális a rángatás. Sőt valamiért
kevesebb a lengés mint a V8-nál, valszeg azért mert ott általában 2-2
henger egyszerre jár ...
A 4 hengereseknél 180 fokonként robban, így 140 fok alatt tol valamelyik
dugó lefele, 40 fokon keresztül pedig a hajtáslánc fékezi a motort, Na
itt van igazi nagy lengés-rángás.
A 3 hengereseknél meg 140 fokot tol, 100 fokot fékez, itt még nagyobb a
lengés. Igazából ide kell a kettős tömeg.
--------------------
L. Pásztor
--------------------
2014.10.30. 11:14 keltezéssel, Király,Gyula írta:
> Üdv!
> Ezt a lendkerék-dolgot nem értem.
>
> A Pattantyúsban (1962) le van írva, hogy egy 6 hengeres V-motort úgy lehet
> előadni, hogy rá egy érmét élére állítva az nem fog fölborulni.
>
> Minden más motor el van cseszve...
>
>
> Gyula
>
>
>
> ---
> A levél vírus, és rosszindulatú kód mentes, mert az avast! Antivirus védelme ellenőrizte azt.
> http://www.avast.com
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list