[elektro] Tervezett avultatás

potyo potyo.ada at gmail.com
Thu Oct 30 09:48:02 CET 2014


Mondjuk a kilátáshoz elég volt régebben csak a szélvédőre fújatni a
levegőt, ahhoz nem kell klíma. Legalábbis a Kadettemben nem volt klíma, de
a szélvédőre irányítva és maximális erősségre állítva a ventilátort, még a
hideg levegő is lefújta a párát - persze nyilván nem olyan kellemes a hideg
levegőt beáramoltatni, mint a klímát benyomni. Azt tudom, hogy a G Astra
ebből a szempontból egy sz at rabb konstrukció, nagyobb macera benne a pára,
na meg szeret a külső-belső keringetés átváltó eltörni, aztán ha épp belsőn
marad, akkor csinálhatsz akármit, csak szaporodik a pára bent. De ez
nyilván nem bizonyíték, hiszen lehetett olyat csinálni, amiben ez nem volt
gond.

Újabb autókban nem tudom, de az én 15 éves Lagunamban 5 fok környéke alatt
be sem kapcsol a klímakompresszor, és nem tudom, mások hogy vannak vele, de
nekem a párásodás inkább télen szokott gondot okozni :-)

2014. október 30. 9:36 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:

> A Mondeo pl. pont az ablak tövében szívja be.
>
> De mindegy, nem ezért kell. Azért kell, hogy kiláss, meg azért, hogy
> ne bambulj el a 35 fokban.
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2014-10-30 9:22 GMT+01:00 Kormos Imre <imre.kormos at gmail.com>:
> > Szerintem ezt is úgy erőltetik rá az emberre, hogy rossz a szellőztetés
> konstrukciója.
> > Nézd csak meg: elzársz minden fűtést és mégis 10 fokkal melegebb levegő
> jön a nyílásokon, mint a kinti levegő.
> > A zsiguli a friss levegőt közvetlenül az ablak elől szívta be, ma meg a
> kocsi elején valahol, és végig megy a cső a forró motortéren.
> > Így persze, hogy kell a légkondi.
> > KI
> >
> >
> > ..
> >> A légkondi viszont maximális mértékben biztonsági elem. Párásodás ellen
> is
> >> jó, még télen is, nyáron meg a 35 fokban elbambuló embert frissíti fel
> >> annyira, hogy ésszel tudjon vezetni. A kényelem csak másodlagos
> szempont,
> >> főleg az utasoknak.
> > ..
> >
> > -----------------------------------------
> >           elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list