[elektro] Tervezett avultatás
Kovács József
kj at faldeko.hu
Wed Oct 29 19:28:23 CET 2014
2014.10.29. 19:13 keltezéssel, Ábrahám Gábor írta:
> Azért a Tesla egy nagyon drága autó,
> legalább a három négyszer annyiba kerül, mint egy
> hasonló méretű normál autó. Inkább a "pénz nem számít"
> kategória.
Viszont "benzinre" nem sokat kell költeni.
Vagyis a TCO az elég jó lehet.
> Másrészt nem kell avultatni, avulnak magától
> az akkumulátorai.
> Egy adatot találtam, 12000 USD a csere.
Valami 600 km utazás egy töltés.
Így mondjuk 300 ezer km >> 500 töltéssel
Akkor, ha csak ennyit bír: 12000/250/300000=10 Ft/km az akku költség.
De valami 1000 töltés is rémlik a Li-Ion akkukra.
Látszik, hogy más világ a TESLA világa....
KJ
>
> Gábor
>
>
> ----- Eredeti üzenet -----
> From: charles hoss
> Sent: Wednesday, October 29, 2014 12:40 PM
> To: elektro at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro] Tervezett avultatás
>
> A teslara leszek kivancsi.
> Ugyanolyan "rossz" tervezes mint a prius.
> Nincs gyenge lancszem , olyan jo amilyen csak lehet.
> Most csinaltak hasznaltpiacot az uj autoval, de ki fogja egyaltalan eladni
> az autojat ha rajon hogy nem kell 625 elektromos nyomatekos lonal tobb ?
> Mar ennek se sok ertelme van :)
> Bye
> Dexter
> On Oct 29, 2014 12:36 PM, L. Pásztor <seasoft at invitel.hu> wrote:
>
>> 2014.10.29. 11:57 keltezéssel, Kovács József írta:
>>> Most kezdj 20 évig tartó autókat árulni ezen a piacon!
>>> Mi lesz veled a 11. évtől ?!
>> Idővel piacot -vevőket hódítok el ... másoktól.
>> Ahogy tette anno az Audi a VW- és BMW-től.
>> Ahogy a Japán autók tették anno USA-ban.
>> Ahogy a Hunday-Kia teszi ma Európában ... 5-7-9 év garanciával.
>> Etc ...
>>
>> -------------------
>> L. Pásztor
>> -------------------
>>
>>
>>
>>
>>> Hát ez az ...
>>>
>>> KJ
>>>
>>> 2014.10.29. 11:17 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>>>> Sejtettem, hogy erre gondoltál.
>>>> Ez igaz is, csak azt is kalkuláld bele, hogy megfizethető áron!
>>>> Valóban elképzelhető, hogy lehet - óriási ráfordítással - gyártani
>>>> olyan
>>>> motort, amely kis köbcentis, turbós, folyamatosan(!) sok ezret pörög és
>>>> mégis hosszú életű, de ehhez valószínűleg űrtechnológia kell, nem
>>>> sorozatgyártási technológia.
>>>>
>>>> Károly
>>>>
>>>> Kovács József wrote:
>>>>> Nincs mérnöki akadálya.
>>>>> Marketing akadálya van...
>>>>>
>>>>> KJ
>>>>>
>>>>> 2014.10.29. 11:03 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>>>>>> Figyelted az adatokat?
>>>>>>
>>>>>> Károly
>>>>>>
>>>>>> Kovács József wrote:
>>>>>>> ...aztán méne tudná?!
>>>>>>>
>>>>>>> KJ
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> 2014.10.29. 10:07 keltezéssel, Xorn írta:
>>>>>>>> A 125 lóerős, 1 literes, 3 hengeres turbo benzinest nem tudja 1
>>>>>>>> millióra. Ha megfeszül, akkor se.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Best regards,
>>>>>>>> Andy
>>>>>>>>
>>>>>>>> 2014-10-29 10:04 GMT+01:00 Kormos Imre <imre.kormos at gmail.com>:
>>>>>>>>> Persze, hogy mérhető. És tudja is az autógyár 100ekm-esre és
>> 1000ekm-esre csinálni. A kérdés az, hogy ki mondja meg, mennyinek kell
>> lennie, honnantól számít törvénysértőnek?
>>>>>>>>> Mert a rétegvastagság csak pénz kérdése.
>>>>>>>>> De, ha örökéletű lesz minden kávékiöntő, akkor nem fog 300Ft-ért
>> kapni a tecsóban, csak 5eFt-osat. Akkor meg majd azon háborodik fel
>> mindenki.
>>>>>>>>> KI
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> ...
>>>>>>>>>> Dehogynem,
>>>>>>>>>> a rétegvastagság, a rétegminőség stb..
>>>>>>>>>> ezek min mind pontosan mérhető dolgok !!!
>>>>>>>>> ...
>>>>>>>>>> Üdv István
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> 2014-10-29 09:32 keltezéssel, Kormos Imre írta:
>>>>>>>>>>> Persze, értem. De pl. ez az edzett réteg nem tarthat örökké.
>>>>>>>>>>> Hány
>>>>>>>>>> kilométerig kell kitartania? 100e, 500e?
>>>>>>>>>>> KI
>>>>>>>>>>> ...
>>>>>>>>>>>> Alu motorblokkok henger belső falára felvitt edzett réteg
>>>>>>>>>>>> kopása
>>>>>>>>>>>> 200-250e után ... és ugye acél perselyezni nem lehet.
>>>>>>>>>>> ..
>>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>> -----------------------------------------
>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
> -----
> A(z) üzenetben nem található vírus.
> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
> Verzió: 2015.0.5315 / Vírus adatbázis: 4189/8470 - Kiadás dátuma:
> 2014.10.28.
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list