[elektro] Tervezett avultatás
Karoly Kovacs
psat55 at yahoo.de
Wed Oct 29 17:24:34 CET 2014
Ja, még valamit elfelejtettem ahhoz a gondolathoz, hogy mihez
hasonlítsunk: Dexter is írta már többször, és én is hallottam
szakemberektől, hogy az autógyártás úgy a 2000. év körül hozta a
"legjobb formáját", azóta mindenféle érdekek felülírják azokat az
elvárásokat, módszereket, technológiákat, amelyek egy jó (szép,
kényelmes, megbízható) kocsi gyártását jellemzik.
Károly
Karoly Kovacs wrote:
> Engedelmeddel egy mondatodat kiragadnék:
> > Lehetne, csak minek, ha úgyis eladja akkor az ember, mert új kell
> > neki, mert szebb, mert jobb, mert kényelmesebb.
> Ha már autóknál tartottunk:
> - "mert új kell neki": nem biztos, hogy kell, de a csapból is az folyik,
> hogy "XY autóval a lehetetlen is lehetséges", stb., ezért úgy érzi a
> vevő, hogy neki ez KELL (csupa nagy betűvel). :)
> - "mert szebb": lehet, hogy az én ízlésem van elferdülve, de nagyon
> kevés olyan típust tudok mondani, amelyik szebb, esztétikusabb az
> elődjénél. A szakembereknek erre is van magyarázatuk, uniformizálódik az
> egész piac, több okból. Ha a trend folytatódik, lassan minden autó
> egyformán xarul fog kinézni.
> - "mert jobb": no comment :) (Mindenki tud erre példát hozni, azt
> hiszem, bár valószínűleg kivétel is van.)
> - "mert kényelmesebb": ez sem állja meg a helyét a legtöbb esetben. Én
> pl. azt tapasztaltam, hogy a "modern" autók többségében mezeibb ülések
> vannak, mint az elődjeikben (hogy csak az üléseket emeljem ki, de
> folytathatnánk az utastérrel, ergonómiával, menetstabilitással).
>
> Általános dolgokat írtam, de jól sikerült kivételek, típusok
> természetesen vannak. Valamint nem a 30 év előtti típusokhoz mérem a
> mostaniakat, hanem ahogy több helyen is írtam, az elődjeikhez.
>
> Károly
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list