[elektro] no frost levegőjárat mérete(zése)?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Tue Nov 4 13:13:53 CET 2014


gyapo wrote:
> Kaczmarek, you wrote:
>> Miért e különbség?
>
> Egyik autó húzza a másikat. Többet fogyaszt mint egyedül, de nem lesz
> kétszeres a fogyasztás. Gondolom a második energiaforrás veszteségei,
> hatásfoka indokolja.

A hasonlat nem jó.
A két hűtő biztosan kevesebbet fogyaszt, mintha megbuherálják a rendszert úgy, 
hogy az egyikből a másikba közlekedjen légi úton a hő. Azért, mert a buherancia 
biztosan nem valami jól fog sikerülni, nincs mögötte jó sok labormérés meg 
efféle.

Amúgy, ha tökéletes lenne a megoldás, azért nem lenne más a fogyasztás, mert 
mindkét hűtőben ugyanaz lenne a belső hőmérséklet, mintha saját maga állítaná 
elő, a hőszigetelés is ugyanaz, szóval csak az energia-hatékonyságon múlik a 
dolog. A fagyasztóban az alacsonyabb hőmérséklet előállítása miatt rosszabb lesz 
az eredmény, mintha a kompresszornak csak azt a +5 vagy hány fokot kéne 
előállítania.

Én is alkalmazok egy hasonlatot:
Kell két sűrített levegős tartály, az egyikben 6 bar kell, a másikban 60 bar.
Egészen nyilvánvaló, hogy ha az alacsonyabb tartályba a levegő a 60 bar 
dekompresszálásával áll elő, akkor az sokkal több energiába fog kerülni, mintha 
ezt a 6 bart egy külön, csak ezt kiszolgáló kisebb kompresszor csinálná.

De írhattam volna folyékony nitrogént előállító hűtőről üzemeltetett +5 fokos 
hűtőt is, hogy ordító legyen az eltérés.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list