[elektro] no frost levegőjárat mérete(zése)?
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Tue Nov 4 13:13:53 CET 2014
gyapo wrote:
> Kaczmarek, you wrote:
>> Miért e különbség?
>
> Egyik autó húzza a másikat. Többet fogyaszt mint egyedül, de nem lesz
> kétszeres a fogyasztás. Gondolom a második energiaforrás veszteségei,
> hatásfoka indokolja.
A hasonlat nem jó.
A két hűtő biztosan kevesebbet fogyaszt, mintha megbuherálják a rendszert úgy,
hogy az egyikből a másikba közlekedjen légi úton a hő. Azért, mert a buherancia
biztosan nem valami jól fog sikerülni, nincs mögötte jó sok labormérés meg
efféle.
Amúgy, ha tökéletes lenne a megoldás, azért nem lenne más a fogyasztás, mert
mindkét hűtőben ugyanaz lenne a belső hőmérséklet, mintha saját maga állítaná
elő, a hőszigetelés is ugyanaz, szóval csak az energia-hatékonyságon múlik a
dolog. A fagyasztóban az alacsonyabb hőmérséklet előállítása miatt rosszabb lesz
az eredmény, mintha a kompresszornak csak azt a +5 vagy hány fokot kéne
előállítania.
Én is alkalmazok egy hasonlatot:
Kell két sűrített levegős tartály, az egyikben 6 bar kell, a másikban 60 bar.
Egészen nyilvánvaló, hogy ha az alacsonyabb tartályba a levegő a 60 bar
dekompresszálásával áll elő, akkor az sokkal több energiába fog kerülni, mintha
ezt a 6 bart egy külön, csak ezt kiszolgáló kisebb kompresszor csinálná.
De írhattam volna folyékony nitrogént előállító hűtőről üzemeltetett +5 fokos
hűtőt is, hogy ordító legyen az eltérés.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list