[elektro] Autó

Kovács József kj at faldeko.hu
Fri May 23 11:07:38 CEST 2014


Nissan Almera 136 eKm 7 év
HONDA Jazz 224 eKm 8,5 év
HONDA Civic 98 eKm 6 év

Hibátlanul....
Márka szerviz csak garancia miatt, a legolcsóbb helyen.

Ehhez képest sorolhatnám az ismerősök
sirámait a hasonlóan fiatal nem japán autók miatt.

Opel, VW  pláne Peugeot/Citroen vonalon.

-----

Úgy gondolom, hogy a japán autónak tipikusan nem kell szerviz
az első 300 eKm-en (eltekintve a pechtől), akkorra viszont már
kezd elhasználódni és így hirtelen sokat kell költeni a feljavítására.

Utána viszont megint SOKÁIG költségmentesen csak megy és megy tovább...

-----

Az, hogy a szervizek mit bénáznak, sajnos
nem feltétlenül szakmai alapú ám! amikor
Maszekban ugyanaz a szaki megtudja csinálni...

A nem javítható autó hibák 98%-a simán és olcsón javítható.

Minapi példa.
HONDA Jazz több mint két éve 2000 fordulatnál berezonált.
Megjárt 4 különböző márkaszervizt  és 2 "profi" maszek szerelőt.
Különböző gyógymódokon esett át többszázezer Ft költséggel.
A gazdája már sík ideg volt.

Éppen JAZZ-t ajánlottam egy ismerősnek, amikor
előjött a rokona fenti sztorijával rossz példaként.
Mondván a HONDA az egy rakás szar!

Javasoltam az általam ismert szerelőnél egy vizsgálatot.
A szerelő meghallgatta a jelenséget kicsit hümmögött, hogy
elég drága lesz, de kell egy ultrahangos injektor tisztítás.
Mennyi lesz ?! Mindenestől mert kell egy szelephézag állítás is 40 eFt.

Megtörtént... és azóta JÓ az autó.

-----

Az autó azért nem egy atomreaktor!
Akinek van elég elvi szaktudása és gyakorlati tapasztalata
az röhögve javítja meg azt ami a csillió Ft-os műszerekkel
sem megy másoknak... tudás+rutin híján.

Pont mint a listagok az elektronikát vagy a sw nyűgöket, C gondokat :-)

Szóval, horror hiba nincs !
Csak horror szerelő(k)...


KJ


2014.05.23. 09:33 keltezéssel, Imre Kormos írta:
> Ezt a hozzáállást soha nem értettem. A Toyota megbízhatóságának a szerviz
> is része. Ha az szar, a márka is szar. Miért nem vásárol hozzáértő
> szerelőket? Ja, azoknak fizetést kellene adni? Mert a szerviz óradíja
> nyugateurópai, az autó ára nyigateurópai, a szerelőnek meg észak-koreai
> bért akar fizetni.
> Ennél jobban csak az tetszik, mikor dícsérik a folyton elromló alfaromeót,
> hogy az olasz autó tökéletes, csak a szar bosh elektronika... Na de az
> olaszok választották aut az elektronikát!
> Na mindegy..
> Ki
> 2014.05.22. 22:53 ezt írta ("charles hoss" <charles.hoss at gmail.com>):
>
>> igen. toyota szakszerviz honapos szervizlatogatas alatt nem tudott
>> uzemkepesse tenni egy ismeros landcruisert.
>> de ez inkabb a balkani szakszervizek hozzaallasarol szol, nem a markarol.
>>
>> bye
>> dexter
>> On 22 May 2014 22:49, "Anonymus" <anonymus at telemester.hu> wrote:
>>
>>> Szia !
>>>
>>> 2014.05.22. 21:46 keltezéssel, Kaczmarek Edvard írta:
>>>>> Japán... sőt TOYOTA
>>>>> Az esély elenyésző.
>>>> Azért azt elmondom, hogy két Avensisünkben (különböző generáció)
>>>> is cseréltek motort jótállásban...
>>>>
>>>> Ed
>>>>
>>>>
>>> Meg a haver is túladott az övén, mert unalmassá vált, hogy a gép,
>>> teljesen random időközönként, safe módban volt csak hajlandó működni. Ez
>>> a város közepén nem nagy ügy, de ha ez Frankfurt környékén, autópályán
>>> adódik, azért nem egy öröm. (némi aprópénzért persze kint is kiütötték
>>> az ECU ból a furfangot)
>>> Az itteni szerviz, az ötödik hibajelzés törlése után, adott egy másfél
>>> millás árajánlatot, mindenféle szenzorok cseréjére. A haver meg inkább
>>> feladott egy hirdetést. :)  (7 éves dízel Avensis, dajcsországból hozta
>>> 4 évesen, néhány tízezer kilométerrel, tip-top állapotban)
>>>
>>> Persze rémtörténet, minden márkára keletkezik.
>>>
>>> Üdv.:
>>> Anonymus
>>>
>>> -----------------------------------------
>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>
> -----
> A(z)  üzenetben nem található vírus.
> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
> Verzió: 2014.0.4570 / Vírus adatbázis: 3950/7546 - Kiadás dátuma: 2014.05.23.



More information about the Elektro mailing list