[elektro] Autó
Kaczmarek Edvard
edk-elektro at babakezek.hu
Thu May 22 14:05:45 CEST 2014
Nyilván volt egy optimum az akkuk árát és a pufferkapacitást tekintve.
De hogy jön ez ide? Szerinem a júzer nem állíthatja megalapozottan a kapacitáscsökkenést.
Ed
Sent from a tamagotchi
On May 22, 2014 1:56:09 PM CEST, "L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu> wrote:
>Akkor úgy kérdem, egy 30m/s sebességről 0-ra kifékezett autó mozgási
>energiájából mind1 h hány százalékot tárol el töltés formájában ?
>Mert h erről a sebességről csak a töredékét tudja benyomni egy ilyen
>kicsi akkupack-ba, az biztos.
>És még csak 108km/h-ról beszélünk, nem 150-ről, ahol már kb. duplája a
>mozgási energia ...
>
>Nem az lenne a cél, h minél többet nyomjon vissza, h minél több kraft
>legyen a villmotoros kigyorsításra, v gurulásra ?
>Mert ha nem ez van, akkor most én mondom h nem értem a hibrid
>filozófiáját ...
>
>---------------------
>L. Pásztor
>---------------------
>
>
>
>
>
>2014.05.22. 13:43 keltezéssel, Kaczmarek Edvard írta:
>> Már kapásból a csutkára feltöltött jelző értelmetlen, sose lesz
>olyan.
>>
>> Csak Takashi főmérnök úr tudja, mennyi és milyen paramétertől függ,
>éppen mennyit hajlandó akkuról menni.
>>
>> Ed
>>
>> Sent from a tamagotchi
>>
>> On May 22, 2014 1:39:16 PM CEST, "L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu>
>wrote:
>>> Nem értem ki-mit ért félre ...
>>>
>>> Van benne cirka 1kWh-nyi akksi.
>>> Fene tudja az mire elég. De ha csak a felére, mint újkorába, az
>>> számomra
>>> nem hangzik meggyőzően.
>>> Egy felére lerongyolt akksi vajon hány %-át adja vissza a bevett
>>> fék-energiának, hány %-át adja vissza guruláskor, gyorsuláskor ?
>>> Vagy ezek az értékek talán nem függnek az akku csökkent
>kapacitásától,
>>> v
>>> megnövekedett belső ellenállásától ?
>>> Mert ha leromlik a hatásfok, egy hibridben egyáltalán mi értelme
>>> maradna
>>> az akksinak, villanymotornak ?
>>> Egy közel másfél tonnás priusban minden cuberörrel együtt sztem
>nyomnak
>>>
>>> vagy 200 kilót pluszban ...
>>>
>>> Csak kérdem, mert pár percnyi priusos guruláson kívül nincs
>>> tapasztalatom az elektromos autókról.
>>> Mert sztem az első eletromos autó amit hajlandó lennék megvenni a
>tesla
>>>
>>> roadster lenne ... vagy valami hasonló. :)
>>>
>>> ------------------
>>> L. Pásztor
>>> ------------------
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> 2014.05.22. 13:18 keltezéssel, Kaczmarek Edvard írta:
>>>> 2 km helyett csak 1-et, vagy mi? Valaki valamit nagyon félreért.
>>>>
>>>> Ed
>>>>
>>>> Sent from a tamagotchi
>>>>
>>>> On May 22, 2014 1:05:40 PM CEST, "L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu>
>>> wrote:
>>>>> Csumára töltött akksi fele annyit sem bír (már nem emléxem időben
>v
>>>>> távban értette az ember), mint újkorában.
>>>>> Service szerint ez normális ennyi idő után. Ez nem garis, ha nem,
>>>>> teccik tulaj vegyen bele új akksit.
>>>>> Többi nem ragadt meg, mert rohadtul nem az én kategóriám ... ha
>még
>>> egy
>>>>> Tesla roadster lenne ... :)
>>>>> De messze-meszze nem az.
>>>>>
>>>>> És én meg azt nem értem, mitől bírná egy akkutelep 10 évig ...
>>>>>
>>>>> -------------------
>>>>> L. Pásztor
>>>>> -------------------
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2014.05.22. 10:17 keltezéssel, Kaczmarek Edvard írta:
>>>>>> Valami itt nem stimmel. Ha gatyák, cseréltessék ki jótállásban.
>>>>> Egyáltalán, mi az, hogy gatyák???
>>>>>> 15 éves akkuk dögléséről se hallani.
>>>>>>
>>>>>> Ed
>>>>>>
>>>>>> Sent from a tamagotchi
>>>>>>
>>>>>> On May 22, 2014 10:03:00 AM CEST, "L. Pásztor"
><seasoft at invitel.hu>
>>>>> wrote:
>>>>>>> Van prius a környezetemben.
>>>>>>> Akksik 2.5 év után gatyák.
>>>>>>> Messze nem nagyautó.
>>>>>>> Hajtáslánccal nincs gond, de a futómű nem a elb... ott magyar
>>>>> utakra
>>>>>>> szocializálódott ...
>>>>>>> A motorok össz teljesitménye gyenge a kasztni súlyához képest
>>> hosszú
>>>>>>> távra, de igaz városban modjuk elég.
>>>>>>> Kényelmes, világos, a magyar átlagautós igényeit kiszolgálja.
>>>>>>>
>>>>>>> Cserébe viszont q...a drága, de trendi ...
>>>>>>> És sötétződ, mert készítésekor sokkal nagyobb ökológiai
>lábnyomot
>>>>> hagy,
>>>>>>> mint amit 20 év alatt megtakarítana.
>>>>>>>
>>>>>>> --------------------
>>>>>>> L. Pásztor
>>>>>>> --------------------
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> 2014.05.22. 9:46 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>>>>>>> Úgy legyen! Gratulálok hozzá, sok örömet!
>>>>>>>>
>>>>>>>> Majd egy idő után mesélj a tapasztalataidról.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Megnéztem, újonnan állati drága még mindig, olyan 9M körül van
>>> egy
>>>>>>>> ilyen. Nem hiszem, hogy ez így valaha gazdaságos lenne, ezt
>>> csakis
>>>>>>>> meggyőződésből, környezetbarátságossági alapon veszi valaki.
>>>>> Kérdés,
>>>>>>>> hogy az 1-2 liter megtakarítás ér-e ennyit.
>>>>>>>>
>>>>>>>> A telefonokban a Li-ion akksikra is százas nagyságrendű töltési
>>>>>>> ciklust
>>>>>>>> adnak meg. Ennél az autónál vajon mennyit bírhat?
>>>>>>>> Másik kérdés, hogy a nem elektromos alkatrészek mit bírnak,
>>>>> gondolom
>>>>>>> a
>>>>>>>> hajtáslánc többi része, a futómű, egyebek egy ilyen autónál is
>>>>> kopnak
>>>>>>> és
>>>>>>>> talán még drágább, mint egy mezei autónál.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Gábor
>>>>>>>>
>>>>>>>> 2014.05.22. 9:30 keltezéssel, Kaczmarek Edvard írta:
>>>>>>>>> Létezik. Fizesse más az első évek értékvesztését.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Nem félek. Ezek nem szoktak elromlani.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Ed
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Sent from a tamagotchi
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> On May 22, 2014 9:26:54 AM CEST, Acs Gabor <levlista at e8e.eu>
>>>>> wrote:
>>>>>>>>>> Létezik olyan elv, hogy új autó nem kell?
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Ha jól értem, erre már nincs garancia, nem félsz hogy állati
>>>>> sokba
>>>>>>>>>> kerülhet ha bármi meghibásodik benne?
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Gábor
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> 2014.05.22. 9:18 keltezéssel, Kaczmarek Edvard írta:
>>>>>>>>>>> Olyat két okból sem.
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> 1. Elvből
>>>>>>>>>>> 2. Nincs annyi pénzem
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Ed
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Sent from a tamagotchi
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> On May 22, 2014 9:12:53 AM CEST, Acs Gabor <levlista at e8e.eu>
>>>>>>> wrote:
>>>>>>>>>>>> Boltban vett, zsír új?
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> Gábor
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> 2014.05.22. 9:02 keltezéssel, Kaczmarek Edvard írta:
>>>>>>>>>>>>> :-)
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>> Néhány hete ilyen Priussal.
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>> Ed
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>> Sent from a tamagotchi
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>> On May 22, 2014 8:52:06 AM CEST, Acs Gabor
><levlista at e8e.eu>
>>>>>>> wrote:
>>>>>>>>>>>>>> Miért, ő Hummerrel jár?
>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>> Gábor
>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>> 2014.05.22. 8:25 keltezéssel, Xorn írta:
>>>>>>>>>>>>>>> Te már csak tudod... :-)))
>>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>> Best regards,
>>>>>>>>>>>>>>> Andy
>>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>> 2014-05-22 8:23 GMT+02:00 Kaczmarek Edvard
>>>>>>>>>>>>>> <edk-elektro at babakezek.hu>:
>>>>>>>>>>>>>>>> Városba hibridet. Prius gen2, 4.5l fogyasztás, nem
>romlik
>>>>> el.
>>>>>>> A
>>>>>>>>>>>>>> hibridrendszerre 8 év vagy 160 kkm jótállás, a
>hibridakkura
>>>>> 10
>>>>>>> év,
>>>>>>>>>>>> ha
>>>>>>>>>>>>>> évente ellenőrzik a szervizben.
>>>>>>>>>>>>>>>> Ed
>>>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>>> Sent from a tamagotchi
>>>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>>> On May 21, 2014 7:58:36 PM CEST, Pipi <lista at puzsar.hu>
>>>>>>> wrote:
>>>>>>>>>>>>>>>>> Hali!
>>>>>>>>>>>>>>>>> Autót nézegetek, 1.2-es Peugeot 301-et szabad venni?
>Bp
>>>>>>>>>> városban
>>>>>>>>>>>>>>>>> rohangáló autónak kell.
>>>>>>>>>>>>>>>>> Mennyire megbízható, mennyire drága az alkatrész a
>>>>>>> későbbiekben
>>>>>>>>>>>>>> hozzá?
>>>>>>>>>>>>>>>>> Egy 13 éves suzukit cserélnék le, de a mostaniaknak
>>> nincs
>>>>>>> semmi
>>>>>>>>>>>>>>>>> csomagtere, még Fiat Lineat néztem, de abból csak
>dízel
>>>>>>> volt,
>>>>>>>>>>>>>> állítólag
>>>>>>>>>>>>>>>>> kifutó a sedan
>>>>>>>>>>>>>>>>> Esetleg más márka/tipus?
>>>>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>>>> Köszi
>>>>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>>>> --
>>>>>>>>>>>>>>>>> Pipi
>>>>>>>>>>>>>>>>> http://www.puzsar.hu
>>>>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>>>>>>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>>>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>>>>>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>>>>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>>>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>> -----------------------------------------
>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
>-----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list