[elektro] VÁM
SZIGETI Szabolcs
szigiszabolcs at gmail.com
Thu May 15 11:24:10 CEST 2014
Sajnos ez az így jártál kategória. Ha ez működne, akkor itthon csak ilyen
módon jönnének be 0 értékű cuccok. Viszont tudtommal az, hogy a hibás
cuccot kiküldöd javításra, majd a jó jön vissza az megfelelő
papírmunkával elintézhető.
A vámosnak jogában áll eltérni a számlán lévő értéktől, ismét a fenti okok
miatt. Így hiába írnak keleti barátaink "ajándék" feliratot a dobozra.
Szabolcs
2014. május 15. 11:03 Acs Gabor írta, <levlista at e8e.eu>:
> Nincs konkrét kérdésem, csak rácsodálkoztam.
>
> Rendelsz egy árut messziről, azt behozza a szállító cég, vámkezeli,
> kifizeted a vámot és az áfát. Megkapod az árut, látod hogy hibás, szólsz
> a gyártónak, ő újra legyártja és elküldi az árut ingyen. Erre mit mond a
> szállító cég vámcsoportja? Hogy nincs a törvényben lehetőség 0 értékű
> áru vámkezelésére, így nem fogadja el a nullás számlát, rendes értéken
> kell vámolni és kiszabni az áfát az árura ismét, beszéld meg a
> gyártóddal, hogy ő ezt hogyan fogja jóváírni.
>
> Per pillanat ez nekem mindegy, mert olyan áruról beszélünk, ami vám
> mentes, és az áfát is követett képviselettel a szállító fizeti, de azért
> ez furcsa, mert lehetne úgy is, hogy nekem kell mindezt kétszer
> kifizetni. És ezt terheljem rá a gyártóra? Illetve ha nem lesz már
> közvetett képviseletre lehetőség, az áfája a hibás árunak benn fog
> ragadni a rendszerben? Azt meg nem lehet eljátszani, hogy legközelebb
> küldje fél áron számlázva az árut, és akkor szépen ledolgozzuk az
> elbukott vámot, áfát, mert a vámosok egyből külön eljárás alá vonnak, ha
> észreveszik, hogy olcsóbban kaptad, mint máskor.
>
> --
>
>
> Gábor
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list