[elektro] jó nagy léptetőmotor

Kovács József kj at faldeko.hu
Thu May 8 16:40:33 CEST 2014


Jómagam szándékosan nem kúpos/lejtős cuccot írtam...
(ezt MG hozta a képbe)

Én egy "sorompó"-t képzeltem a szalag fölé :-)
Aminek nekimegy a munkadarab(hordozó).

A szalag hajtása pedig megcsúszik/old (kuplung pl.) addig amíg a motorja 
is leáll.

Aztán sorompó felnyit, szalag indul...

Az ilyen nekimenős ütköző brutal erős tud lenni és nem kopik szét sem.
Miközben halál pontosan állít méretre.

KJ


2014.05.08. 14:07 keltezéssel, Xorn írta:
> A kúpos tüskés megoldásnál is ennyire probléma lehet ez?
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2014-05-08 14:06 GMT+02:00 Acs Gabor <levlista at e8e.eu>:
>> Ez a tüskés-ütközős megoldás nekem mégis kopónak tűnik, idővel a
>> pontosság csökken, nagyobb a karbantartás-igény.
>>
>> Gábor
>>
>> 2014.05.08. 14:03 keltezéssel, Kovács József írta:
>>> A lényeg az, hogy a pontos szerelési pozíciót ne a hajtás megállítása
>>> adja....
>>> A hajtás csak mozgasson.
>>> Ekkor lehet a hajtás egyszerű és igénytelen.
>>>
>>> KJ
>>>
>>> 2014.05.08. 13:21 keltezéssel, Móczik Gábor írta:
>>>> 2014.05.08. 9:06 keltezéssel, Kovács József írta:
>>>>> A legsimább ügy egy felugró/beugró mechanikus ütközővel pozicionálni.
>>>>>
>>>>> - megy a szalag a maga primitív hajtásával
>>>>> - rajta a munkadarab(tartó cucc), megcsúszni képes módon
>>>>> (kuplung/mágnes) hajtva
>>>>> - a pozícióba érve az ütközőbe akad >> halál PONTOSAN pozicionál
>>>>> - és a vezérlés tiltja a hajtást... és rögzíti a munkadarab tartót is,
>>>>> ha kell
>>>>>
>>>>> Elég a primitív hajtás és pl. egy rugó+behúzó tekercs az ütközőhöz.
>>>>> A pontosság pedig akár század mm is simán lehet.
>>>> Szerintem megbízhatóbb a pneumatikus tüske, szerintem árban is kb.
>>>> ugyanott lesz.
>>>>
>>>> A csúszókuplung kihagyható, ha a kocsi szándékosan holtjátékkal van
>>>> "tolva", majd a vezérlés úgy van belőve, hogy szándékosan a célpozíció
>>>> előtt álljon meg, és a tüske húzza helyre (a holtjáték irányába) a kocsit.
>>>>
>>>> Annyi holtjáték kell és olyan széles kúpos tüske, amekkora ismétlési
>>>> pontossággal megállítható a hajtás a cél előtt.
>>>>
>>>> Esetleg maga a behajtás csúszókuplungos, és az egész konvejor összes
>>>> tüskéje fogja helyrehúzni az egész sort, de ekkor az összes ütközőknek
>>>> pontosan pozícióban kell lennie. Ez egyszerűbb lehet, ha a kocsik fel
>>>> vannak szerelve a láncra, vagy ami hajtja, mert oda akkor nehéz
>>>> holtjátékot vagy kuplungot betenni, egyszerűbb inkább a lánc hajtókerékre.
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>>              elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>>
>>>> -----
>>>> A(z)  üzenetben nem található vírus.
>>>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>>>> Verzió: 2014.0.4570 / Vírus adatbázis: 3931/7457 - Kiadás dátuma: 2014.05.07.
>>>>
>>>>
>>>>
>>> -----------------------------------------
>>>             elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>
> -----
> A(z)  üzenetben nem található vírus.
> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
> Verzió: 2014.0.4570 / Vírus adatbázis: 3931/7457 - Kiadás dátuma: 2014.05.07.



More information about the Elektro mailing list