[elektro] jó nagy léptetőmotor
Kovács József
kj at faldeko.hu
Thu May 8 14:03:46 CEST 2014
A lényeg az, hogy a pontos szerelési pozíciót ne a hajtás megállítása
adja....
A hajtás csak mozgasson.
Ekkor lehet a hajtás egyszerű és igénytelen.
KJ
2014.05.08. 13:21 keltezéssel, Móczik Gábor írta:
> 2014.05.08. 9:06 keltezéssel, Kovács József írta:
>> A legsimább ügy egy felugró/beugró mechanikus ütközővel pozicionálni.
>>
>> - megy a szalag a maga primitív hajtásával
>> - rajta a munkadarab(tartó cucc), megcsúszni képes módon
>> (kuplung/mágnes) hajtva
>> - a pozícióba érve az ütközőbe akad >> halál PONTOSAN pozicionál
>> - és a vezérlés tiltja a hajtást... és rögzíti a munkadarab tartót is,
>> ha kell
>>
>> Elég a primitív hajtás és pl. egy rugó+behúzó tekercs az ütközőhöz.
>> A pontosság pedig akár század mm is simán lehet.
> Szerintem megbízhatóbb a pneumatikus tüske, szerintem árban is kb.
> ugyanott lesz.
>
> A csúszókuplung kihagyható, ha a kocsi szándékosan holtjátékkal van
> "tolva", majd a vezérlés úgy van belőve, hogy szándékosan a célpozíció
> előtt álljon meg, és a tüske húzza helyre (a holtjáték irányába) a kocsit.
>
> Annyi holtjáték kell és olyan széles kúpos tüske, amekkora ismétlési
> pontossággal megállítható a hajtás a cél előtt.
>
> Esetleg maga a behajtás csúszókuplungos, és az egész konvejor összes
> tüskéje fogja helyrehúzni az egész sort, de ekkor az összes ütközőknek
> pontosan pozícióban kell lennie. Ez egyszerűbb lehet, ha a kocsik fel
> vannak szerelve a láncra, vagy ami hajtja, mert oda akkor nehéz
> holtjátékot vagy kuplungot betenni, egyszerűbb inkább a lánc hajtókerékre.
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
>
> -----
> A(z) üzenetben nem található vírus.
> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
> Verzió: 2014.0.4570 / Vírus adatbázis: 3931/7457 - Kiadás dátuma: 2014.05.07.
>
>
>
More information about the Elektro
mailing list