[elektro] entropia kerdes az autoipari fejlesztokhoz
Kovács József
kj at faldeko.hu
Thu Mar 13 21:05:40 CET 2014
A kipuff fele menő 30% vajon hány %-a lenne visszanyerhető?
Mondjuk 1/3-a ?
Akkor az egy talán tipikusnak vehető
30 kW körüli motorüzemnél, cirka
3 kW körüli átlagos akku/puffer töltést adna.
Vagy lehetne még ennél többet is kivenni turbinával?
Mennyit termelhet egy turbó tengelye?
Egy 1400 cm3-es motor 2400 fordulat körül: ~0,07 m3/sec
Mekkora nyomásesést visel el a motor a leömlő után?
Legyen mondjuk 0,5 bar >> 50000 Pascal ...
Akkor 50000*0,07=3,5 kW
Nem lenne rossz :-)
KJ
2014.03.13. 17:54 keltezéssel, Szali Sandor írta:
> Tobbszor sajnalkoztunk mar hogy a benzin energiajanak nagy resze az utcat
> futi,
> persze, mert van ez a termodinamika nevu kellemetlenseg.
>
> Nade megcsinaltak a F1-ben, nem akarmennyi hoenergiat nyernek vissza.
>
> Bar idegesitoen titkoloznak, meg mintha felreinformalnanak, de
> ha ilyen szinten vissza lehet nyerni [akar mozgasi energiat a kipufogobol]
> akkor azonnal kerjuk minden autora!
>
>
> szoval mirol van szo itt?
>
>
> The MGU-H unit captures waste heat as it is dispelled from the exhaust
> turbocharger via an electric generator attached to the turbocharger shaft.
> This waste heat energy is stored as an electrical charge adding an
> additional 2MJ/lap to KERS resulting in 10x - 4MJ compared to 400 kJ - as
> much electric power boost per lap compared to 2013 KERS.
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
>
> -----
> A(z) uzenetben nem talalhato virus.
> Ellenorizte: AVG - www.avg.com
> Verzio: 2013.0.3462 / Virus adatbazis: 3722/7187 - Kiadas datuma: 2014.03.12.
>
>
More information about the Elektro
mailing list