[elektro] hotswap akku megoldas

potyo potyo.ada at gmail.com
Tue Jun 3 14:33:30 CEST 2014


A lemerüléshez közel álló és a feltöltött akku között közel sem alakul ki
akkora kiegyenlítő áram, mint azt sokan gondolják. Egy lemerült akku
nyugalmi feszültsége is egészen közel 12V, míg a terhelt feltöltött akku is
gyorsan ide kerül. Márpedig amikor párhuzamosítod, akkor a feltöltött akku
azonnal átveszi a terhelést, a lemerült csak ott áll majd önmagában.

De ki lehet előtte próbálni, fogj egy lemerült akkut, kösd össze egy
feltöltöttel, biztonság kedvéért tegyél oda egy néhány tized ohmos
ellenállást (egy autó fényszóró izzót például), és mérd meg, mekkora
kiegyenlítő áram folyik közöttük.


2014. június 3. 14:07 Horváth Péter írta, <justicefriend at freemail.hu>:

> 2014.06.03. 13:51 keltezéssel, Info írta:
> >> hogy erdemes osszerakni az inverter betapjat, hogy az akkupackok, akkuk
> >> cserelhetoek legyenek alatta ?
> > Minden akku csatlakozóval sorba egy dióda.
> > De ha ez túl egyszerű, akkor fet.
> >
> Szerintem ha az egyik akku már eléggé kisült állapotban, van + még rajta
> az inverter terhelése, akkor nem
> célszerű rákötni párhuzamosan a teljesen feltöltöttet a kialakuló áram
> miatt.
> Az optimális megoldás 2 soros dióda a 2 akkuhoz, + mechanikusan
> reteszelt dióda rövidrezáró kapcsoló,
> ha a hatásfok is fontos.
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list