[elektro] zavarvédelem

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Fri Jul 25 14:04:17 CEST 2014


Kene csinalni egy kockat ami lenyeli a tuskeket. Meri a bejovo tustet es ha
mondjuk 75% bitidonel rovidebb vagy nem szimpatikus az alakja, akkor
eldobja.
Elvileg ezt az ipari soros kezelesnek meg kene oldania, csak lehet hogy
amit hasznalsz az konfigolhato csigatol nyulig es a zavarszurest emiatt
nagyon megengedore allitottak.
Bye
Dexter
On Jul 25, 2014 12:29 PM, "Skandar Graun" <sgraun at gmail.com> wrote:

> A szkóp alapján a bejövő tüskékre elindul a soros vonal állapotgépe és
> eltéved.
> Amikor nem vesz egy csomagot, akkor már a kezdőkarakter sem jön be.
> Elétettem egy eldobható, dummy karaktert, az sem segít.
> overflow nincs, néha framing error, de azt meg a következő kiolvasás törli.
>
>
> 2014. július 25. 11:48 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
>
> > kene bele egy paranoia kod hogy lasd melyik teruleten keletkezik a hiba
> - a
> > proci fagy , indul ujra ? kommunikacioban vannak a hamis adatok ?
> > valamilyen jelado erez butasagot ? a motovezerlo hulyul meg ?
> > bye
> > dexter
> >
> >
> >
> > 2014. július 25. 10:00 Skandar Graun írta, <sgraun at gmail.com>:
> >
> > > Na, leföldeltem a kábelcsatornát is... eredménytelenül. Levágtam az UTP
> > > GND-nek kinevezett érpárját a GND-ről. Sokat nem ért.
> > > Innentől kezdve a következő idejövetelre optikai leválasztást fogok
> > > csinálni... mondjuk jó kérdés, hogy melyik felére a drótnak. A
> szekrénybe
> > > az optós cucc és a hosszú drót a vezérlő felé, vagy a vezérlőben az
> optós
> > > cucc és a szekrényen a hosszú drót.
> > >
> > >
> > > 2014. július 24. 14:30 Skandar Graun írta, <sgraun at gmail.com>:
> > >
> > > > Bonyolultabb... mert a motorkábelek védőföldje be van kötve a
> > > > motordekniben. A motor fémesen a színpad fémszerkezetéhez rögzítve,
> az
> > > meg
> > > > szerintem több helyen is összekötve a ház védővezetőjével.
> > > > A motorokon ugye drótkötél, ami a fordítócsigákon keresztül a
> > > zsinórpadlás
> > > > fémszerkezetével is kapcsolatban... szóval csak kicsit őrület.
> > > >
> > > >
> > > > 2014. július 24. 14:02 Bali Zoltan írta, <eltexto at freemail.hu>:
> > > >
> > > > Kábelcsatorna jó ötlet. A motor és a tartószerkezet(gondolom az is
> > > fém)től
> > > >> mindenhol ekvipotenciális kötés végig vissza a szekrényig, ami ugye
> a
> > > >> PE-n van.
> > > >> Persze, ha a PE(N) topológiája olyan, vagy rossz a kötés, alul
> > > >> méretezett stb,
> > > >> akkor a távoli pont felé, (aminek épp "kemény" a PE-je)  az
> > > >> árnyékolásodon,
> > > >> vagy a közös GND-n fognak átfolyni a motornál keletkező kapacitív
> > > >> csatolásból
> > > >> származó impulzusok(a test, PE) fele. De ennél biztos bonyolultabb.
> > > >>
> > > >> Üdv.  Zoli
> > > >>
> > > >>
> > > >> 2014.07.23. 23:12 keltezéssel, Skandar Graun írta:
> > > >> > Úgy cseréltem le, hogy kiment a szekrényből az árnyékolt kábel, a
> > > >> > szekrénytől másfél méterre lett átváltva MT-re.
> > > >> > Előtte a kábelcsatornában ment keresztben a kommunikációs kábel
> > alatt
> > > a
> > > >> > három szál derót a sorkapocsig, majd onnan ki a négyeres MT. Most
> a
> > > >> másik
> > > >> > oldalt, az árnyékolás és a védőföld közvetlen a frekiváltónál
> > bekötve,
> > > >> > messze elkerülve a kommunikációs kábelt.
> > > >> > Ami még hátravan, a fém kábelcsatorna földelése végig... mert
> azért
> > > >> közben
> > > >> > a szoftvert is írni kellett valamikor.
> > > >> > A szerelőlap, mint földelési alap, EMC szempontjából elfogadott,
> ha
> > > jól
> > > >> > tudom. A frekiváltók 4 kW-os Omronok.
> > > >> >
> > > >> >
> > > >> >
> > > >> > 2014. július 23. 22:09 Bali Zoltan írta, <eltexto at freemail.hu>:
> > > >> >
> > > >> >> Az elején írtad, csak akkor van gond, ha a frekiváltók mennek.
> > > >> >> Nem írtad a kérdésemre, hogy lecserélted e a motor kábelt
> > > árnyékoltra.
> > > >> >> Valahogy nem értettem pontosan, amikor korábban írtál róla.
> > > >> >>
> > > >> >> Minden EMC ajánlás szerint van földelve (pl. freikváltó,
> > > >> >> kézikönyv szerint)?
> > > >> >>
> > > >> >> Hány kilowattos a fv.?
> > > >> >>
> > > >> >> Üdv.  Zoli
> > > >> >>
> > > >> >> 2014.07.23. 21:37 keltezéssel, Skandar Graun írta:
> > > >> >>> Ilyen rendszerem megy több az országban, sehol nem volt vele
> ilyen
> > > >> >> jellegű
> > > >> >>> gondom.
> > > >> >>> Egyébként színpadi díszletmozgatás.
> > > >> >>> Ma arra jött a produkciós igazgató, amúgy jó fej, kérdezte, hol
> > > >> tartok.
> > > >> >>> Mondom, zavar és szívok.
> > > >> >>> Együttérzően mondta, hogy ezért kellett a hangot is digitálisra
> > > >> cserélni,
> > > >> >>> mert a színpad vasszerkezete valahol földhurkot alkotott...
> > > >> >>> Csak tátogtam, hogy ezt miért nem lehetett egy hete közölni
> velem.
> > > >> >>> A vezeték a kezelő lengőkábelén isli, a többi már UTP sodrott
> > érpár.
> > > >> >>>
> > > >> >>>
> > > >> >>> 2014. július 23. 19:10 Bali Zoltan írta, <eltexto at freemail.hu>:
> > > >> >>>
> > > >> >>>> Nagyon nem vágom az elrendezést. A 485 kábel most mi?
> > > >> >>>> Árnyékolt? Az adat vezetéken van zavarszűrő?
> > > >> >>>> A GND megszüntetése nagyon arra utal, hogy valami földhurok
> > lehet.
> > > >> >>>> Jó lenne többet látni a dologból, így nehéz segíteni.
> > > >> >>>>
> > > >> >>>> A frekiváltó motorvezetéke, ha jól értem most árnyékolt?
> > > >> >>>>
> > > >> >>>> Nálunk is vannak frekiváltók árny. motorkábel nélkül,
> > > >> >>>> de nálunk sokkal alacsonyabb jelszinten zavar.
> > > >> >>>> A piezzó fonalőr jelfeldolgozó panelbe menő
> > > >> >>>> árnyékolt vezeték szedi össze, de kb. mV nagyságrendű,
> > > >> >>>> mivel a piezzó jeladó a súrlódásra pár mV-ot ad csak.
> > > >> >>>>
> > > >> >>>> Úgyhogy, valami nagyon nem jó ott nálad, vagy a frekiváltók
> > > >> >>>> bekötése, vagy maga a fv. nyom ki durva zavart.
> > > >> >>>>
> > > >> >>>> Üdv.  Zoli
> > > >> >>>>
> > > >> >>>> 2014.07.23. 17:17 keltezéssel, Skandar Graun írta:
> > > >> >>>>> A motorok melletti szekrényben vannak a motor kezelő panelok.
> > > >> >>>>> Ezeknek a bemenő adatirányához tettem egy-egy Epcos B02790-es
> > > >> >>>> zavarszűrőt,
> > > >> >>>>> bár ez ide a jelek szerint felesleges volt, mert a
> vezérlőkártya
> > > >> >>>>> folyamatosan fogta a buszt.
> > > >> >>>>> A motorkezelők viszont csak a válasz idejére kapták meg a
> buszt,
> > > >> >> valamint
> > > >> >>>>> érdekes mód ezen jelentkezett a zavarás is jobban.
> > > >> >>>>> Első nekifutásra a közös GND-t szüntettem meg, ez már dobott a
> > > >> dolgon,
> > > >> >>>> majd
> > > >> >>>>> ott is egy zavarszűrő.
> > > >> >>>>> Valamint 5V1-es zenerek mindkét ágra.
> > > >> >>>>> Utána a zavarszűrő utánra 10n
> > > >> >>>>> Ezekután a másik oldalára is, eddig ez a legelfogadhatóbb
> > > eredmény.
> > > >> De
> > > >> >>>> még
> > > >> >>>>> mindig nem az igazi, csak jelenleg megint kifogytam az
> > ötletekből.
> > > >> >>>>> Próbáltam a védőföldet teljesen megszüntetni, nem számít.
> > > >> >>>>> Még azt fogom kipróbálni, hogy a kábelben levő GND-t a másik
> > végén
> > > >> is
> > > >> >>>>> leveszem.
> > > >> >>>>>
> > > >> >>>>>
> > > >> >>>>> 2014. július 23. 16:53 Bali Zoltan írta, <eltexto at freemail.hu
> >:
> > > >> >>>>>
> > > >> >>>>>> És hova kellettek ezek, ha szabad kérdeznem?
> > > >> >>>>>>
> > > >> >>>>>> Üdv.  Zoli
> > > >> >>>>>>
> > > >> >>>>>> 2014.07.23. 11:13 keltezéssel, Skandar Graun írta:
> > > >> >>>>>>> Na, bevásároltam kondiból... 10n- epcos zavarszűrő-10n kombó
> > > adta
> > > >> az
> > > >> >>>>>> eddigi
> > > >> >>>>>>> legjobb eredményt. Már majdnem használható.
> > > >> >>>>
> > > >>
> > > >> -----------------------------------------
> > > >>           elektro[-flame|-etc]
> > > >>
> > > >
> > > >
> > > -----------------------------------------
> > >           elektro[-flame|-etc]
> > -----------------------------------------
> >           elektro[-flame|-etc]
> >
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list