[elektro] KIN625A UPS standby?

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
Sun Jan 26 16:22:14 CET 2014


akkor biztosan rosszul fogalmaztam:

szóval eltelt egy fél nap, tehát a kb 4-6óra újratöltéshez  volt ideje,
aztán lekapcsoltam a hálózatról az UPS-t, de nem volt rajta terhelés sem
vártam 2órát, hogy "megnyugodjon"
tehát terheletlenül 13Voltot mutat, majd 3óra múlva már csak 12,98V
az ún. "felületi töltést" eltávolítása nélkül tehát ez is qrvamagas

********************

Az ún. "felületi töltést" el kell távolítani a teszt megkezdése előtt.
Ebből a célból
kössünk az akkumulátorra egy kb. 20A-es fogyasztót, amelyet kb. 3 percig
üzemeltessünk. A fényszórók bekapcsolása is megfelelő erre a célra. Miután
lekapcsolta a lámpákat, megkezdheti a tesztelést.
[...]
A zárt AGM vagy zselés akkumulátorok gyakran magasabb, 12,8-12,9V-os
értéket adnak (100% töltöttség).
http://www.peugeot307club.hu/index/akku_csere_vagy_toltes/0-38

*********************
nekem most a gombnyomásra feléledés nem működik, tehát 230Voltossal nem
tudom terhelni, valami 12Voltos "műterhelést" kellene pár percre rákapcsolni
(mekkora legyen?)





Karoly Kovacs <psat55 at yahoo.de> írta, 2014. 01. 26.:
> Ez a teljesen normalis, megszokott, gyari ajanlas az LM317-nel a
> _ge'les_ olomakkuk toltesere, nincs ebben semmi kurfli. Fontos a ge'les
> szo, mert a "nyitott" olomakkukat mashogy toltik (nem irom most le, hogy
> hogyan, utana lehet guglizni).
>
> Tkeppen nem is ertem, hogy akkooo most mi a bajod vele?
>
> Karoly
>
> -------- Original Message --------
>
>> Anonymus <anonymus at telemester.hu> írta, 2014. 01. 26.:
>>> Szia Mágus !
>>>
>>> 2014.01.26. 10:59 keltezéssel, Cser Tamas írta:
>>>> mostanra ez a pulzálás most már elérte a pulzálási maximum 13,4Voltot
>>>> (pulzálási minimum 13,32V) és az Ampermérő szerint ( a tegnap esti
>>>> +30mA és +100mA
>>>> folyamatos "betoláshoz" képest) -30mA "kiszívás" és +40mA "betolás"
>>>> között
>>>> ugrál
>>>
>>> Mivaaaan? :)
>>>
>>> Lehet, én vagyok helikopter, de ha a töltőd 13,8 V-ra van "állítva",
>>> (vagy akár bármennyire) hogy a bánatba tud -30 mA folyni. (mármint
>>> visszafelé)
>>> Tisztázzunk a fogalmakat:
>>
>> megtaláltam a neten a kapcsi rajzot,
>> http://www.upsclub.org/texts/pcm1/PCM-KIN-625A-small.gif
>>
>> a rajz bal felső oldalán van a bika nagy vasas trafó,
>> annak a II tekercsén a CN1.4 és CN1.5  ez a táptöltési rész
>>
>> a rajz bal oldalán középen  a CN1.4 és CN1.5 egy hídban
>> csinál egyenáramot és felette van az LM317T és onnan
>> megy a CN1.6 +B felé (egy vékony kanócon az akku + sarujához)
>> (ide, a +saruhoz és a nyomtatott áramkör közé kötöttem be az ampermérőt)
>>
>> a rajz jobb tetején  2 feladat indul
>> CN1.6 +B felől U1 L7805 csinál az alaplapnak +5V tápot
>> CN1.6 +B felől LM324N 10-es láb, onnan
>> MC68HC705P6 ic AN1 jel, 17. lábhoz is eljut
>>
>> a rajz jobb tetején az a Q1 tranyó a +BAT-on keresztül
>> (szerintem) az akku piros + sarujáról (az ampermérőn
>> áthaladva) szívja a delejt
>>
>>> Ha a töltőd feszültséggenerátoros módban tölt, ( Pl. 13,8 V-os
>>> generátorként) akkor az akku az éltben nem fog 13,8 V-ot mutatni.
>>> (feltöltődni sem)
>>
>> a rajzon a bal oldali középen  a Q6  LM317T  (jól látom?) hogy fesz.
>> generátor?
>>
>> egy harmadik mérőműszerrel az LM317T 1-es lábánál kellene még megmérnem,
>> hogy ott mennyinek kellene lenni?
>>
>> mondjuk a D13 diódán esik 0,7V tehát, tehát a kapocsfesz 13,4-hez képest
>> 13,4+0,7= 14,1Voltot illene találnom, de akkor itt kellene megmacerálni,
>> hogy
>> az akku  2óra pihenése után 13V helyett 13,8 legyen, tehát még
>> 0,8Voltot rámacerálni :-(
>>
>>> Ha áramgenerátorosan tolod a delejt, és a 13,8 V-nál elveszed a villanyt
>>> (csepptöltés), magyarul tartod a 13,8-at, akkor teljesen fel tudod
>>> tölteni, egyébként meg nem fog sikerülni. A feltöltött, szabadon hagyott
>>> akku sem fog a 13,8 V-on maradni, valamennyit esni fog. Nem véletlen,
>>> hogy a jobbfajta töltők nem trafó-graetz-stab-ellenállás kombók.
>>
>> akkor ez egy rossz fajta töltőnek néz ki :-(
>>
>>> Üdv.:
>>> Anonymus
>>>
>>> -----------------------------------------
>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>
>>
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
>>
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list