[elektro] 23 szálas scart

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
Mon Jan 13 13:35:34 CET 2014


Igen, ennek a szondának az esete maradt nyomokban az emlékeimben. A 143-as járat 
esetéből meg az a tanulság, hogy ha valaki gyenge a mértékegység átváltásban, 
akkor nagyon tudjon repülőt vezetni:).

Üdv
pi

----- Original Message ----- 
From: "SZIGETI Szabolcs" <szigiszabolcs at gmail.com>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Monday, January 13, 2014 11:28 AM
Subject: Re: [elektro] 23 szálas scart


Az egy Mars szonda volt. http://en.wikipedia.org/wiki/Mars_Climate_Orbiter

Az Ariane a nem kellően átgondolt kód-újrafelhasználás áldozata lett.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ariane_5_Flight_501

Szabolcs



2014. január 13. 11:24 Kovács József írta, <kj at faldeko.hu>:

> A metrikus/angolszász mértékegység kavarásra az Ariane rakéta
> önmegsemmisítő óceánba küldése szokott a példa lenni.
>
> Emlékeim szerint a sw két modulja más-más mértékegységgel számolt.
> Mindkettő a gyártó országban szokásossal.....
>
> KJ
>
>
> 2014.01.13. 11:08 keltezéssel, Kiss Gabor írta:
> > On 01/11/2014 08:04 PM, Pataki István wrote:
> >> Köszönöm! Ebben sem ártana valami egységesedés, bár kevesebb problémáról
> >> hallottam, mint a coll vs méter körben. A PilotsEYE filmjeiben is
> keveredik néha
> >> méter a yardok közé, elgondolni is szép, mivel járhat egy átváltási
> hiba. Mintha
> >> valami űreszköz is megszívta volna magát emiatt, vagy az csak urban
> legend?
> > Egy kanadai Boeingbõl fogyott ki a nafta, mert a font/kg átváltásnál
> > Valaki osztott ahol szorozni kellett volna. (Vagy fordítva.)
> > http://hu.wikipedia.org/wiki/Az_Air_Canada_143-as_járatának_balesete
> >
> > g



More information about the Elektro mailing list