[elektro] Olomakku uzem kozbeni toltese
potyo
potyo.ada at gmail.com
Sun Jan 12 21:26:15 CET 2014
2014. január 12. 18:10 Móczik Gábor írta, <pm_levlista at progzmaster.hu>:
> Gépjárművillamosság?
>
Nekem inkább Autóvillamosság című könyv rémlik, de nem vagyok otthon, nem
tudom megnézni a polcon. Tanyán viszont láttam feltöltve
> Nem azt mondtad, hogy az autótudósok nem tudták megtervezni? :-)
>
Nekem igazából nem tűnik rossz megoldásnak az, csak kötöttek bizonyos
kompromisszumot. Most az jobb lenne, ha az akku öt helyett 7 évíg bírná, és
két akku ideje alatt megdöglene egy dobozka, ami egy akku árába kerülne?
Első alkalommal dobnám ki a picsába a tervezője felmenőinek emlegetése
mellett, és menne a helyére egy fix, vagy esetleg hőmérsékletfüggő
szabályzó.
Épp most voltam szerelőnél, mutatja, hogy valami autóból származó fűtőmotor
fokozatellenállás, megy egy piros és egy fekete vastag drót, szemre kb.
3mm2, meg azthiszem öt darab csúszósaru, amik talán fele keresztmetszetűek,
és mennek rájuk olyan 0,75-ös drótok. Namost a fekete drót az csak át van
direktben kötve az egyik csúszóérintkezőre, a piros megy az
ellenálláscsomagra, és onnan vannak kivezetve, gondolom a kapcsolóhoz.
Kérdés, minek megy olyan vastag piros és fekete, ha aztán úgyis azon a
vékony csúszósarukon megy át az áram? Természetesen a hibája is az volt,
hogy az egyik csúszóérintkező körül kiolvadt a műanyag. Na meg mindenhol
spórolnak a dróton, akkor miért nem tesznek egy pwm-es fordulatszabályzót?
Mosfettel nem gond manapság 100kHz-el szaggatni 30A-t, és nemis fűtene
annyit, mint ez. Azt mondta, ez kb. 15000Ft, annyiért meg azt is le lehetne
gyártani nagy tételben...
More information about the Elektro
mailing list