[elektro] DE, 2013.07.07 23.9 GW

Xorn toth.endre at gmail.com
Thu Jan 2 19:04:23 CET 2014


Azok az újabb fajta, ú.n. plug-in hibridek. A régieket nem lehetett.
Egy Prius pl. csak pár km-t tud saját akksiból. Az újabbak sem tudnak
többet pár tíznél, jellemzően. Egy kis előváros hibrid módban,
benzinmotorral, plusz 10-10 km oda-vissza a belvárosban tisztán
villanyosan, kb. ezt tudják.

Best regards,
Andy

2014/1/2 Acs Gabor <levlista at e8e.eu>:
> A mai hibrid autókat biztos lehet konnektorról is tölteni. Vagyis:
> lehet? És az ő akksijuk mennyi távolságra szokott jó lenni?
> Gondolom, egy tisztán villanyautó még mindig baromi drága, és kicsi a
> hatótávolsága, bár nincs róla friss konkrét infóm.
>
>
>
> Gábor
>
>
> 2014.01.02. 18:03 keltezéssel, Kovács József írta:
>> 2014.01.02. 17:25 keltezéssel, Arnold Fuzesi írta:
>>> De nagyban ez egesz maskepp fest. Jonnek a villanyverdak, es azonnal meg lesz oldva minden. Elfogyasztjak, pufferelik, stb.
>>>
>>>
>>> Arnold
>> Hmmm...
>>
>> Egy jobbacska autó elmegy mondjuk átlag 6 liter benzinnel 100 km-t.
>> Hasonló képességű villanyautó mondjuk 18 kWh a 100 km-re.
>>
>> Akkor 1 liter benzin cirka 3 kWh napárammal váltható ki.
>> Vagyis ~130-150 Ft-os benzinárat ad.... mai napcucc árakon.
>>
>> Az átlag autós lenyom úgy 15000 km-t egy évben.
>> Ami (900 liter benzin) 2700 kWh napáram.
>>
>> Ez manapság egy 2,5 kWp teljesítményű napelem csomag éves termelése.
>>
>> Szóval a napsűtés (és szél) csúcs valóban jól lenyelethető lesz a
>> villanyautók akku packjaival....
>> Ha így alakul a jövő.
>>
>> És a pár tízmillió akku pack igen nagy biztonságú tároló lesz!
>>
>> KJ
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list