[elektro] Litium

umnyo umnyo at freemail.hu
Thu Feb 20 23:12:06 CET 2014


Ha kerékpárra olyan utánfutót kötsz, amivel nagyobb teljesítménnyel segítesz rá mint 300W (márpedig a 40-50km/h sebességnél ez nagyobb - akkor az már nem elektromos kerékpár kategória.

Ha viszont segédmotorként szeretnéd használni, akkor azt csak meglévő segédmotoroból alakíthatod át - viszont egy segédmotor átalakítása nem engedélyköteles tevékenység (igazából nincs is megfelelően szabályozva, még pontosabban sehogy nincsen szabályozva). Pont így épül jelenleg az elektromos chopper simsonom, aminek eredetije egy simson volt, amiből megvan az első villa meg a villanyak az adattáblával.

Ha viszont "hivatalosan nem létező fajta és típusú" segédmotort akarsz létrehozni és használni, akkor az megint nem egyszerű folyamat....

De lehet, nagyon rosszul értettem amit mondani akartál, és teljesen másra reagálok,.

Attila

Cser Tamas <maguspr53 at gmail.com> írta:
>umnyo <umnyo at freemail.hu> írta, 2014. 02. 20.:
>> Ha esetleg van róla papír, hogy segédmotor kategória, akkor semmi gond,
>köszi,
>körbejártam a témát, keresztbe, meg hosszába, 10szer is,
>
>szóval nekem egy második sarokpontom is van, köthetek rá
>(mint kerékpárra) kétnyomú utánfutót
>
>Ha a kerékpáros sisakot visel és utast nem szállít, lakott területen kívül
>max. 50 km/h sebességgel haladhat ( ugyanitt sisak nélkül csak 40 km/h a
>megengedett maximális sebesség.)
>
>és nem kell matricát ragasztanom sem
>--------
>forgalmi engedéllyel nem rendelkező jármű (pl. segédmotorkerékpár)
>esetében pedig a szerződéskötéskor kapott, majd a járműre felragasztott
>matrica szolgál erre a célra.
>http://www.biztositas.hu/Kotelezo-biztositas.html
>-------
>
>> Cser Tamas <maguspr53 at gmail.com> írta:
>>>a sarokpont, hogy 300W alatti, vagy feletti a ketyeréd,
>>>
>>>én 300Wattal vizsgáztatás nélkül törvényesen használhatnám
>
>-----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list