[elektro] reed + mágnes
Cser Tamas
maguspr53 at gmail.com
Sun Feb 9 13:15:57 CET 2014
charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta, 2014. 02. 09.:
> Nem csak. At kellett forgatni a csillagmotorokat, de a masodik
> vilaghaboruban ezekbol mar nem volt sok. Kurblis inditasuk viszont volt egy
> lendkerekkel.
>
> Bye
> Dexter
> 2014.02.09. 8:56, "Imre Kormos" <imre.kormos at gmail.com> ezt írta:
igen, pontosan így
-----------
A harckocsik elektromos indítása télen -20 fokos hidegben igen nehéz volt, ezért
a Turán harckocsikba !!! inerciaindító berendezést !!! is szereltek.
A szerkezet
lényege az volt, hogy egy 5 kg tömegű lendkereket kézi erővel , nagy
áttétel mellett
felpörgettek 10 000-es fordulatszámra, majd a lendkerék fogaskoszorújához
csatlakoztatva indítani lehetett az erősen lehűlt motort.
http://tenyekerodje.blogspot.hu/2013/01/magyar-harckocsik-ii-vilagahboruban.html
-------------
Az indításra három rendszer szolgált.
Egy 24 V-os, 6 LE-s szintén Bosch villanymotor (Bosch Typ BPD 6/24 ARS 150),
és egy inercia indító, ha az előbbi nem működne.
http://panzerkeil.dre.hu/egyeb/cikkek/maybach/maybach.htm
Mikor felpörgött 10 000 ford./percre egy, a kurbli melletti kis
fogantyút kihúzva
szerkezetet rákapcsolta a motorra, és a súlyos lendkerék lendületének
elegendőnek kellett lenni, hogy elindítsa a motort."
-----------------------
szóval szerintem a németeket az orosz "Tél Tábornok" nem a Tigris indításakor
győzte le
bár az oroszok is ügyesek voltak :-)
A légcsavar agy közepén a szükség-indító tengelycsatlakozója. Ehhez az indító
kocsiból kiálló hosszú tengellyel tudtak csatlakozni.
http://www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/Li-2/Li-2_116jmot.jpg
A normális indítás inercia-indítóval történt, amelynek lendkerekét
elektromotor,
illetve annak hibája esetén kézi kurblival a személyzet pörgette fel.
http://www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/Li-2.htm
--------------------------------
More information about the Elektro
mailing list