[elektro] CAN bus sofita izzó
Cser Tamas
maguspr53 at gmail.com
Thu Feb 6 11:04:24 CET 2014
charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta, 2014. 02. 06.:
> nem uj szabaly kene , csak a regi.
> volt egy lassulas , feny , szin "meres" ami alapjan a megvakult , opalos
> fenyszoro , a kifakult feklampa nem ment at -ami most megfelel mert van
> benne ebetu, mig az utangyartott , tokeletes , a gyarinal akar jobb nem ,
> mert nincs benne ebetu.
> az angoloknal furcsa modon nem halnak az emberek ezrevel egy kis
> szabadsagtol.
itt van mintaként egy magyar törvényeknél alkalmazható megoldás,
ami qrva egyedi darab:
--------------
http://www.eekh.hu/letoltesek/hu_gymny_e.pdf.
Gyártói megfelelőségi nyilatkozat
(Rendelésre készült orvostechnikai eszköz esetén)
m e g f e l e l (nek)
a R. 1. számú mellékletében foglalt alapvető követelményeknek, és
rendelkezik(nek) a
gyártó szándéka szerinti teljesítőképességgel.
Vállalom, hogy olyan módszeres eljárást hozok létre és tartok
naprakész állapotban,
amellyel felülvizsgálom az eszközökről a gyártás után szerzett
tapasztalatokat, és
intézkedem a szükséges korrekciókról.
---------------
ez így maximálisan kielégíti az egyedi, saját elgondolásaid alapján
létrehozott barkács
ketyerédhez, amit a saját tulajdonodat képező másik ketyerére való
felszereléshez kell
> bye
> dexter
> On 6 Feb 2014 09:41, "SZIGETI Szabolcs" <szigiszabolcs at gmail.com> wrote:
>
>> Hali!
>>
>> Szó sincs betiltással. A trikolorban egy izzó van és három színű a búra.
>> Természetesen meg lehet oldani, és az újabb fények már ledesek, meg
>> melegfehérrel is jól működik. De ismétlem, nem ez volt a kérdés. A
>> Balatonon ráadásul nagyjából mindenki lesz##ja, de tengeri használatra
>> ugyanúgy jóváhagyott és bevizsgált cucc kell, amit azzal a fényforrással
>> kapja meg a jóváhagyást, amihez tervezték. Mint az autónál. És bizony,
>> volt
>> már több eset, ahol balesetnél és biztosítási eseménynél a nem
>> jóváhagyott
>> navigációs fényekre hivatkozva volt gubanc.
>>
>> Tudom, hogy ez jogászkodás, az is lehet, hogy meg lehetne változtatni úgy
>> a
>> jogszabályt, hogy lehessen barkács megoldást használni, de akkor ilyen
>> elven magasról tehetünk bármilyen előírásra. Ráadásul létezik mindenben
>> megfelelő megoldás: ledes fényforrásal jóváhagyott fény. (Persze ezt
>> hajón
>> tulajdonképpen egyszerűbb megoldani, mint autón, mert jóval szabadabban
>> cserélgethetjük a fényt. Ráadásul a teljes jármű árához képest
>> elhanyagolható.)
>>
>> Autón ugyanez a helyzet, vagy engedjük a szabad barkácsolást, és akkor
>> szopunk a retinát kiégető sziloplasszttal befaragható kínai xenonoktól
>> stb.
>> Vagy hozunk szabályokat és azokat megpróbáljuk betartani, betartatni.
>> Azon
>> lehet vitatkozni, hogy a szabályok jók-e vagy nem, és hogy hogyan lehetne
>> megoldani, hogy szabályos legyen a lámpa, legyen egyéni bevizsgálás és
>> jóváhagyás de én pl. baromira nem szeretném, ha bárki bármit csinálhatna.
>> Elhiszem, hogy a lista minden tagja otthon spektroszkóppal fogja
>> ellenőrizni a szabályos működést, de ha körülnézünk a nagyvilágban, nem
>> mindenki ilyen gondos. Mert akkor jönnek a légvédelmi reflektoros
>> égpásztázó lámpák, a fotonágyú hátsó helyzetjelző meg a lilán világító
>> féklámpa, stroboszkóppal és füstgéppel, mer' há' mér? Nekem így teccccik
>> geccó!
>>
>> Szabolcs
>>
>> Bocs az offért, abbahagyom.
>>
>>
>> 2014. február 6. 9:28 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
>>
>> > ha a trikolort nem tudja megoldani arnyekolassal, harom leddel, akkor
>> > ne
>> > kezdjen bele. de ezert betiltani....
>> >
>> > bye
>> > dexter
>> > On 6 Feb 2014 09:03, "SZIGETI Szabolcs" <szigiszabolcs at gmail.com>
>> > wrote:
>> >
>> > > Tudom, hogy van melegfehér, de az kb 5 centtel drágább mint a hideg,
>> > ezért
>> > > mindenki ezt veszi. Bi vagy trikolor pozíció fénybe nem tudsz zöld
>> ledet
>> > > tenni. Értelemszerűen a külön piros-zöldbe olyan színű ledet rakunk.
>> > >
>> > > De megint nem arról beszélünk, amiről szó volt. Én is értem, hogy
>> > mindenben
>> > > jobb a LED, azt is értem, hogy egész jó izzó helyettesítő LED-eket
>> lehet
>> > > csinálni. De a kérdés az volt, hogy jogos-e lebarmozni azokat a
>> > tervezőket,
>> > > akik nem terveztek olyan felhasználásra, amelyet valójában az
>> > > előírások
>> > nem
>> > > tesznek lehetővé, nem kívánnak meg, és plusz költséget jelentenek.
>> > > Itt mindenki műszaki ember, sokan üzletszerűen terveznek kiviteleznek
>> > > dolgokat. Ki az, aki plusz dolgokat beletervez valamibe, amit pénzért
>> > > készít, de a megrendelő nem kéri, előírás nincs rá, sőt szigorú
>> előírások
>> > > szerint kell bevizsgálni a termékét.
>> > > Saját költségén, puszta jóindulatból ki csinál ilyet?(Tudom, most
>> > mindenki
>> > > fel fogja tenni a kezét.)
>> > > Mert kb. ugyanez a helyzet az autógyártó szempontjából.
>> > >
>> > > Szabolcs
>> > >
>> > >
>> > >
>> > > 2014. február 6. 8:35 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:
>> > >
>> > > > Feltalálták már a melegfehér LED-eket is, amitől sokkal kevésbé
>> > > > megy
>> > > > el a szín a színezett búrák mögé téve. Sőt - meglepi!!! - létezik
>> zöld
>> > > > LED is... :-)
>> > > >
>> > > > Szóval a hülye emberek ellen semmi nem véd.
>> > > >
>> > > > Én pl. színhelyes LED-eket rakok mindenhová az autómban. Ha
>> > > > borostyánsárga kell az indexbe, akkor olyat, hiába színes a búra -
>> > > > legfeljebb nem szűr ki semmit a fényéből. Ha piros kell a
>> > > > féklámpába,
>> > > > akkor olyat, hiába piros a búra. Stb.
>> > > >
>> > > > Féklámpánál amúgy nem rossz ötlet, mivel érzékelhetően hamarabb
>> > > > világít teljes fénnyel, mint a sima izzó. Akkor volt látványos a
>> > > > különbség, amikor az indexben az egyik oldalon már kicseréltem, a
>> > > > másikon még nem, és bekapcsoltam a vészvillogót. Saccra legalább
>> > > > egy
>> > > > tizedmásodperc a különbség.
>> > > >
>> > > > A LED-es izzópótlékokat meg jelenleg úgy alakítják ki, hogy
>> figyelembe
>> > > > veszik a hagyományos izzók sugárzási karakterisztikáját, ill. azt,
>> > > > hogy ennek megfelelően egy tükör közepébe fognak kerülni.
>> > > > Jellemzően
>> > > > ez azt jelenti, hogy tengelyirányba egy optikával fókuszált,
>> > > > oldalra
>> > > > pedig fókuszálatlan, szélesen szóró LED-eket tesznek egymással
>> > > > kombinálva, amik majd a tükrön keresztül fognak dolgozni.
>> > > >
>> > > > Olyan helyre, mint pl. ködlámpa, ahol a pontos fókusz is számít,
>> > > > nem
>> > > > lehet akármit odatenni, ott vannak is gondok. De azoknál a
>> > > > lámpáknál,
>> > > > ahol a fény "irányított szórása" a fontos (index, helyzetjelző,
>> > > > fék,
>> > > > tolatólámpa), még jobbak is tudnak lenni a sima izzóknál.
>> > > >
>> > > > Best regards,
>> > > > Andy
>> > > >
>> > > >
>> > > > 2014-02-06 SZIGETI Szabolcs <szigiszabolcs at gmail.com>:
>> > > > > Hali!
>> > > > >
>> > > > > A világ sok más országában is. Nem autós, de pl. érdemes megnézni
>> > > > > a
>> > > > > Balatonon is, sok hajóban ledet raknak a pozíció fényekbe,
>> hidegfehér
>> > > > > ledtől a zöld kék lesz. Szerencsére autón nincs zöld fény.
>> > > > > De pl. a sugárzási karakterisztika tök más, az gyárilag ledes
>> > lámpatest
>> > > > sem
>> > > > > azt jelenti, hogy az izzó helyére ledet raknak.
>> > > > >
>> > > > > Amúgy itt egy érdekes cikk:
>> > > > >
>> > > >
>> > >
>> >
>> http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/01/23/draga_alkatreszek_fillerekert/
>> > > > >
>> > > > > Szabolcs
>> > > > >
>> > > > > 2014. február 6. 8:03 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:
>> > > > >
>> > > > >>
>> > > > >>
>> > > > >> Az egyébként igaz, hogy elvileg a magyar jogszabályok szerint
>> > > > >> nem
>> > > > >> lenne szabad LED-es pótlékot használni, hanem csak és kizárólag
>> azt
>> > az
>> > > > >> izzót, amire a lámpatestet tervezték.
>> > > > >>
>> > > > >>
>> > > > >>
>> > > > > -----------------------------------------
>> > > > > elektro[-flame|-etc]
>> > > >
>> > > > -----------------------------------------
>> > > > elektro[-flame|-etc]
>> > > >
>> > > -----------------------------------------
>> > > elektro[-flame|-etc]
>> > >
>> > -----------------------------------------
>> > elektro[-flame|-etc]
>> >
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list