[elektro] CAN bus sofita izzó

SZIGETI Szabolcs szigiszabolcs at gmail.com
Thu Feb 6 09:03:08 CET 2014


Tudom, hogy van melegfehér, de az kb 5 centtel drágább mint a hideg, ezért
mindenki ezt veszi. Bi vagy trikolor pozíció fénybe nem tudsz zöld ledet
tenni. Értelemszerűen a külön piros-zöldbe olyan színű ledet rakunk.

De megint nem arról beszélünk, amiről szó volt. Én is értem, hogy mindenben
jobb a LED, azt is értem, hogy egész jó izzó helyettesítő LED-eket lehet
csinálni. De a kérdés az volt, hogy jogos-e lebarmozni azokat a tervezőket,
akik nem terveztek olyan felhasználásra, amelyet valójában az előírások nem
tesznek lehetővé, nem kívánnak meg, és plusz költséget jelentenek.
Itt mindenki műszaki ember, sokan üzletszerűen terveznek kiviteleznek
dolgokat. Ki az, aki plusz dolgokat beletervez valamibe, amit pénzért
készít, de a megrendelő nem kéri, előírás nincs rá, sőt szigorú előírások
szerint kell bevizsgálni a termékét.
Saját költségén, puszta jóindulatból ki csinál ilyet?(Tudom, most mindenki
fel fogja tenni a kezét.)
Mert kb. ugyanez a helyzet az autógyártó szempontjából.

Szabolcs



2014. február 6. 8:35 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:

> Feltalálták már a melegfehér LED-eket is, amitől sokkal kevésbé megy
> el a szín a színezett búrák mögé téve. Sőt - meglepi!!! - létezik zöld
> LED is... :-)
>
> Szóval a hülye emberek ellen semmi nem véd.
>
> Én pl. színhelyes LED-eket rakok mindenhová az autómban. Ha
> borostyánsárga kell az indexbe, akkor olyat, hiába színes a búra -
> legfeljebb nem szűr ki semmit a fényéből. Ha piros kell a féklámpába,
> akkor olyat, hiába piros a búra. Stb.
>
> Féklámpánál amúgy nem rossz ötlet, mivel érzékelhetően hamarabb
> világít teljes fénnyel, mint a sima izzó. Akkor volt látványos a
> különbség, amikor az indexben az egyik oldalon már kicseréltem, a
> másikon még nem, és bekapcsoltam a vészvillogót. Saccra legalább egy
> tizedmásodperc a különbség.
>
> A LED-es izzópótlékokat meg jelenleg úgy alakítják ki, hogy figyelembe
> veszik a hagyományos izzók sugárzási karakterisztikáját, ill. azt,
> hogy ennek megfelelően egy tükör közepébe fognak kerülni. Jellemzően
> ez azt jelenti, hogy tengelyirányba egy optikával fókuszált, oldalra
> pedig fókuszálatlan, szélesen szóró LED-eket tesznek egymással
> kombinálva, amik majd a tükrön keresztül fognak dolgozni.
>
> Olyan helyre, mint pl. ködlámpa, ahol a pontos fókusz is számít, nem
> lehet akármit odatenni, ott vannak is gondok. De azoknál a lámpáknál,
> ahol a fény "irányított szórása" a fontos (index, helyzetjelző, fék,
> tolatólámpa), még jobbak is tudnak lenni a sima izzóknál.
>
> Best regards,
> Andy
>
>
> 2014-02-06 SZIGETI Szabolcs <szigiszabolcs at gmail.com>:
> > Hali!
> >
> > A világ sok más országában is. Nem autós, de pl. érdemes megnézni a
> > Balatonon is, sok hajóban ledet raknak a pozíció fényekbe, hidegfehér
> > ledtől a zöld kék lesz. Szerencsére autón nincs zöld fény.
> > De pl. a sugárzási karakterisztika tök más, az gyárilag ledes lámpatest
> sem
> > azt jelenti, hogy az izzó helyére ledet raknak.
> >
> > Amúgy itt egy érdekes cikk:
> >
> http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/01/23/draga_alkatreszek_fillerekert/
> >
> > Szabolcs
> >
> > 2014. február 6. 8:03 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:
> >
> >>
> >>
> >> Az egyébként igaz, hogy elvileg a magyar jogszabályok szerint nem
> >> lenne szabad LED-es pótlékot használni, hanem csak és kizárólag azt az
> >> izzót, amire a lámpatestet tervezték.
> >>
> >>
> >>
> > -----------------------------------------
> >           elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>


More information about the Elektro mailing list