[elektro] FORD ESCORT GENERÁTOR GOND
Cser Tamas
maguspr53 at gmail.com
Sun Feb 2 01:08:53 CET 2014
ha most nálam lenne ilyen töltéségős baj, először a töltéségőnél
lenne kontaktsprézés,
aztán a P2 potinál (sercegésmentesítést)
http://www.glodark.com/images/alternator190.gif
aztán a T2 tranyó - R5 - C2 kondi visszahat a T1-re, hogy elvileg
határozottan gyorsan kapcsoljon a T2 (a leírások szerint)
ha az R5 - C2 RC tag valami miatt bekakil, akkor az is problémát
okozhat a T2 életében ( állítólag )
szóval a kocsi alá fekvés előtt én a "4TR" belsejébe is belekacsintanék
charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta, 2014. 02. 01.:
> hogyan befolyasolja a toltes celfeszultsege helyett a toltes minimalis
> fordulatszamat a poti ?
> hogyan eri el hogy felgerjedes utan maradjon terheles a tolteslampan ?
>
> bye
> dexter
>
>
>
> 2014. február 1. 23:03 Cser Tamas írta, <maguspr53 at gmail.com>:
>
>> a partszélről
>>
>> 1986-2001 között egy Lucas generátor volt
>> és egy "4TR" feszültségszabályozó,
>>
>> http://www.flyingspares.com/shop/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/U/D/UD11403P_1.jpg
>> és a Zener egy potméter mozgóérintkezőjén keresztül kap
>> téli-nyári feszültségbeállítást, meg 2db NPN tranyó van benne
>>
>> első nekifutásban a 4TR-ben a poti mozgóérintkezőjére is gyanakodnék
>>
>> lucas alternator service
>> www.youtube.com/watch?v=KFEOqm3dNb0
>>
>> http://etype.chrisvine.com/2012/03/stripping-down-the-alternator/
>>
>> http://i159.photobucket.com/albums/t151/redneckl400-1/AlternatorWiring.jpg
>>
>> http://www.rootesparts.com/id230.htm
>>
>> http://www.rootesparts.com/85646560.gif
>>
>>
>>
>>
>>
>> (G)feri <elektroslista at gmail.com> írta, 2014. 02. 01.:
>> > Sziasztok!
>> >
>> > Rokonom 98-as 1,6-os benzines Ford Escortjának generátora
>> > meghibásodott.
>> Ma
>> > csak "ránéztünk",
>> > holnap várja tőlem a tutit.A hibajelenség: töltésellenőrző pilács álló
>> > motornál ráadott gyújtásnál halványan ég.
>> > Beindítás után a helyzet változatlan, majd nagyon felbőgetve 5000-es
>> > fordulat táján elalszik,
>> > ekkor megindul a töltés, megemelkedik az akkun mért feszültség
>> felkapcsolt
>> > lámpákkal is a 14V körülire.
>> > Lecsökkentett fordulatnál változó idő mulva ismét égő elkezd halványan
>> égni
>> > és megszűnik a töltés, akkufesz visszaesik 12V körülire.
>> > A generátor hátulján csak 2 vezeték van. A vastag piros ami (talán) az
>> > önindítót érintve megy tovább -gondolom- az akkura
>> > és egy vékony kék-fekete csíkos. Ezt ha lekötöm (lecsavarozom az anyát)
>> > elalszik ráadott gyújtásnál a töltésellenörző lámpa.
>> > Ha jól láttam, ami nem biztos, 3. vezeték nincs a generátoron, ha csak
>> nem
>> > valahol oldalt. Keresgéltem, de ehhez a típushoz még nem találtam
>> > rajzot, valami utalást csak valamelyik fordra, hogy a töltésvisszajelző
>> égő
>> > nem megfelelőre cseréje, befolyásolja a gerjesztést.
>> > Nem egészen ennél a típusnál azt olvasom, hogy a szénkefe és a fesz
>> > szabályzó a generátor kiszerelése nélkül is cserélhető.
>> > Írtátok akad köztünk sok Ford tulaj, bízom benne, tudtok segíteni,
>> > előre
>> is
>> > köszönöm :).
>> >
>> > Feri
>> >
>> > --
>> > Üdvözlettel,
>> > (G)feri mailto:elektroslista at gmail.com
>> > -----------------------------------------
>> > elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list