[elektro] FORD ESCORT GENERÁTOR GOND
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Sat Feb 1 22:21:45 CET 2014
jo lenne latni egy kapcsrajzot rola , de valoszinu hogy ugy mukodik hogy a
diodahid csak a toltesre megy , egy fuggetlen dioda kor intezi a toltest .
ha ezek kozul valamelyik elpukkan , akkor csak a tolteslampan at kapja a
delejt . ha a sivatag kozepen vagy , akkor a tolteslampa atkotese
ideiglenesen segit . diagnosztikara is jo lehet .
bye
dexter
2014. február 1. 20:34 (G)feri írta, <elektroslista at gmail.com>:
> Sziasztok!
>
> Rokonom 98-as 1,6-os benzines Ford Escortjának generátora meghibásodott.
> Ma csak "ránéztünk",
> holnap várja tőlem a tutit.A hibajelenség: töltésellenőrző pilács álló
> motornál ráadott gyújtásnál halványan ég.
> Beindítás után a helyzet változatlan, majd nagyon felbőgetve 5000-es
> fordulat táján elalszik,
> ekkor megindul a töltés, megemelkedik az akkun mért feszültség felkapcsolt
> lámpákkal is a 14V körülire.
> Lecsökkentett fordulatnál változó idő mulva ismét égő elkezd halványan
> égni és megszűnik a töltés, akkufesz visszaesik 12V körülire.
> A generátor hátulján csak 2 vezeték van. A vastag piros ami (talán) az
> önindítót érintve megy tovább -gondolom- az akkura
> és egy vékony kék-fekete csíkos. Ezt ha lekötöm (lecsavarozom az anyát)
> elalszik ráadott gyújtásnál a töltésellenörző lámpa.
> Ha jól láttam, ami nem biztos, 3. vezeték nincs a generátoron, ha csak nem
> valahol oldalt. Keresgéltem, de ehhez a típushoz még nem találtam
> rajzot, valami utalást csak valamelyik fordra, hogy a töltésvisszajelző
> égő nem megfelelőre cseréje, befolyásolja a gerjesztést.
> Nem egészen ennél a típusnál azt olvasom, hogy a szénkefe és a fesz
> szabályzó a generátor kiszerelése nélkül is cserélhető.
> Írtátok akad köztünk sok Ford tulaj, bízom benne, tudtok segíteni, előre
> is köszönöm :).
>
> Feri
>
> --
> Üdvözlettel,
> (G)feri mailto:elektroslista at gmail.com
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list