[elektro] FORD ESCORT GENERÁTOR GOND

Karoly Kovacs psat55 at yahoo.de
Sat Feb 1 21:40:44 CET 2014


Nem vagyok nagyon kepben, de ennek olyan a szaga, mintha vagy dioda 
problema lenne, vagy pedig kontakthiba, pontosabban korrozio, rozsda. En 
inkabb az utobbira szavaznek, azaz valahol nagy az ellenallas, mert 
valami elkorrodalodott. Akkor szokott ilyen lenni szerintem, de majd 
biztosan lesz, aki tud hozzaerto(bb) valaszt adni.
Merni eleg konnyen tudtok, voltmerot ra, oszt hadd szoljon! A toltesnek 
(es ezzel egyutt a feszultseg novekedesenek) mar eleg alacsony 
fordulaton meg kell kezdodnie, becslesem szerint 1500 fordulatnal mar 
jol lathato feszultsegemelkedesnek kell lennie. Ha igy van, akkor a 
generator igazandibol nem is hibasodott meg, tolt az rendesen, csak a 
visszajelzo aramkornel van gond. Ha azonban nincs toltes (vagy csak 
valoban magas fordulaton jelenik meg), akkor tenyleg tovabb kell 
gondolkozni.
Megj.: a korrozio a diodaknal is megjelenhet, azt se zarjatok ki!

Karoly

-------- Original Message --------

> Sziasztok!
>
> Rokonom 98-as 1,6-os benzines Ford Escortjának generátora meghibásodott. Ma csak "ránéztünk",
> holnap várja tőlem a tutit.A hibajelenség: töltésellenőrző pilács álló motornál ráadott gyújtásnál halványan ég.
> Beindítás után a helyzet változatlan, majd nagyon felbőgetve 5000-es fordulat táján elalszik,
> ekkor megindul a töltés, megemelkedik az akkun mért feszültség felkapcsolt lámpákkal is a 14V körülire.
> Lecsökkentett fordulatnál változó idő mulva ismét égő elkezd halványan égni és megszűnik a töltés, akkufesz visszaesik 12V körülire.
> A generátor hátulján csak 2 vezeték van. A vastag piros ami (talán) az önindítót érintve megy tovább -gondolom- az akkura
> és egy vékony kék-fekete csíkos. Ezt ha lekötöm (lecsavarozom az anyát) elalszik ráadott gyújtásnál a töltésellenörző lámpa.
> Ha jól láttam, ami nem biztos, 3. vezeték nincs a generátoron, ha csak nem valahol oldalt. Keresgéltem, de ehhez a típushoz még nem találtam
> rajzot, valami utalást csak valamelyik fordra, hogy a töltésvisszajelző égő nem megfelelőre cseréje, befolyásolja a gerjesztést.
> Nem egészen ennél a típusnál azt olvasom, hogy a szénkefe és a fesz szabályzó a generátor kiszerelése nélkül is cserélhető.
> Írtátok akad köztünk sok Ford tulaj, bízom benne, tudtok segíteni, előre is köszönöm :).
>
> Feri
>



More information about the Elektro mailing list