[elektro] tágulási tartály

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
Thu Dec 4 13:37:39 CET 2014


Attila válaszai alapján kiegészítem a hozzászólásomat: Természetesen a 
levegő pumpálása előtt le kellene ereszteni a tartály fölött lévő vizet, 
és akkor érvényes a 0,6bar. Köztes megoldásként talán alkalmazható, hogy 
ha a fűtési rendszer lehetőleg legmagasabb pontján tudsz nyitni egy 
kifolyást, akkor e pont és a tartály közti minden méter szintkülönbség 
0,1bar-ral megnöveli a 0,6bar nyomásigényt pumpáláskor, így nem kell az 
összes vizet leengedned. A kifolyást ne felejtsd elzárni a pumpálás 
után! (Meg a pumpálás alatt legyen hova folynia)

pi


----- Original Message ----- 
From: "Pataki István" <pataki.istvan at freemail.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Thursday, December 04, 2014 1:15 PM
Subject: Re: [elektro] tágulási tartály


Szia!

Gondolom, egy "autós" szelep van az alján. Ugyanúgy kitekerhető,
rendszerint a fém sapka végén levő körmös csúccsal a szelep, mint az
autógumiból. Vegyél egy új szelepbetétet és cseréld ki, aztán a matrica
szerint fújd fel 0,6bar-ra és tekerd rá a szelepsapkát. Szerintem 1-bar
környékére kellene a vízzel fölnyomnod, kb 1,6liter víz beeresztésével.
Úgy számolom, ekkor még marad >2,5liter puffered a 2,5bar eléréséhez.

A matricán látható a működése, tehát van benne egy membrán, és a víz
fölülről megy bele, így kiereszteni nem igazán tudod belőle, hacsak nem
vízteleníted a fölötte lévő részt. Előfordulhat, hogy a membrán lyukad
ki, az ugyanilyen jelenséget kell produkáljon, de csak a tartály
cseréjével javítható.

Írtam mindezt amatőrként.

Üdv
pi


----- Original Message ----- 
From: "Szrnka György" <szrnka at roxel.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Thursday, December 04, 2014 11:49 AM
Subject: [elektro] tágulási tartály


Sziasztok!

Kicsit OT, de talán megbocsátjátok...

Azt hiszem, megszökött a levegő a kazánom kiegyenlítő tartályából.
6 vagy 7 éves kb. Azt csinálja, hogy éjjel, amikor huzamosabb
ideje nem kell fűtenie, és így lehűlt a rendszer, annyira
lecsökken a nyomás (0,6 bar alá), hogy letilt, és nem indul
újra, csak ha rátöltök egy kevés vizet. Ezután a reggeli tartós
és intenzív fűtés alatt a nyomás felmegy 2,5 bar fölé, amitől
a túlnyomás-szelep elkezdi engedni a vizet (pár decit), és ettől
éjjel megint előáll a korábbi helyzet.

Gondoltam, leengedem a tágulásiból a vizet, hogy újra tele
levegővel induljon (első ühelyezéskor is így indul???)
Ámde megriadtam a sok hókuszpókusztól ezen a matricán:

www.brutalcar.hu/sd-tagulasi-tartaly.JPG

Az egészből anynit sejtek, hogy talán nem is kell leengedni
a vizet, hanem csak újra fel kell pumpálni a tartályt.
Látom is azt a szelepet alul, de mire számítsak? Az tényleg
szelep? Nem fog ott spriccelni, ha kitekerem?
Továbbá: annyira normális dolog, hogy elszökik a levegő,
hogy az utántöltés kvázi karbantartási rutinfeladat?
Nagyon szívesen venném hozzáértők tanácsát.

köszi, üdv, szr

-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list