[elektro] 55Ah huzamosan 10A-hez mit szól?
Cser Tamas
maguspr53 at gmail.com
Sun Aug 31 13:12:50 CEST 2014
Cser Tamas <maguspr53 at gmail.com> írta, 2014. 08. 31.:
> ha az alábbi 25A-es terheléses műszeres mérésről szóló netes cikk
> szerint kb 85percet bírna ki egy 55Ah akku, akkor max. 10A-es
> terhelés (álló motornál) hány percet bírna? ( 0,2C ?)
ez a netes találat jónak mondható?
------
http://tctech.hu/auto/tuning/ujakku.htm
(Ezen idöérték választ ad arra a kérdésre, hogy a kocsit a
legközelebbi javítóműhelyig el tudjuk-e vezetni, ha az ékszíj
elszakad, vagy ha az áramellátó rendszer valamilyen más hibája
következik be
Egy 55 Ah-s akkumulátor tartalék tárolóképessége 25 A-es
terhelárammnál mérve kb. 90 perc. Nappali közlekedésnél 8 ... 10 A-es
terhelőárammal számolva, 4 ... 5 órai autózásra van lehetőségünk, s
ezt követően újból fel kell töltenünk akkumulátorunkat.
------
> http://www.muszeroldal.hu/measurenotes/akku.pdf
>
> Ez a mérési módszer viszonylag lassú, a napi gyakorlatban nehezen
> alkalmazható. Helyette az un. tartalék tárolóképességet érdemes mérni.
> A kapacitásmérőműszer
> erre is alkalmas. A mérés lényege, hogy bármilyen méretű
> is legyen az akkumulátor, minden esetben állandó 25 A-al kell a
> kisütést elvégezni, és szintén percben mérni az időt 10,5 V-ig.
>
> Az így kapott perc érték jellemzi az akkumulátort. Pl. egy
> hagyományos, síklemezes, folyadékos, 55 Ah-s akkunál ez az érték kb.
> 85 perc.
> [...]
> Gyakorlati szempontból a tartalék tárolóképesség úgy közelíthető meg, hogy
> egy átlagos személyautó éjszaka lámpákkal, szokásos fogyasztókkal közel
> 25A körüli áramot fogyaszthat. Elromlott generátor esetén az adott
> akkumulátor a megadott percig tudja az autót működtetni. Ha álló
> motornál fogyasztókat
> működtetünk, az akkumulátor energia tárolóképességét vesszük igénybe
> -------------------------------------
>
More information about the Elektro
mailing list