[elektro] elektromos autó akkupack "cellafigyelése"?

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
Sat Aug 30 22:52:10 CEST 2014


charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta, 2014. 08. 30.:
> az elektromos autok ciklusszama nagysagrendekkel nagyobb mint a ups-e.
> ott figyelik

elektromos moped  szemszögéből nézve ( 2x12V=24V12Ah és 250Watt, tehát
1C terhelés alatti elvileg ) most csak a 24Vra kötve van egy db
ledsor, tehát itt
sajnos " nincs figyelve".

ha mind a két akku kap külön-külön 12Voltra 1-1 ledsort, akkor
terheléstől függően
a gyengébb akkun jobban lekonyul, azaz a 2 ledsorból a gyengébb akkun levő
ledsor "rövidebb csíkot jelez", máris meglátnám, hogy melyik a rosszabb, stb.

ilyen vízuális kijelző létezik? valami olyan lehetne, mint a modern
keverőpultokban
sok ledsoros csíkos  kivezérlésjelző?

mondjuk  17 db sorbakötött akkuval járatott autó terhelésfigyelése
valahogy így:
http://imgs.inkfrog.com/pix/ebayimage2012/D4024-1.gif



> bye
> dexter
>
>
>
> 2014. augusztus 30. 20:15 Cser Tamas írta, <maguspr53 at gmail.com>:
>
>> Dexter említett 60V-ot (5x12VDC)
>> ups 24V = 2x12V  ( smart-1000nél )
>> ups  24V = 4x6V ( smart-900nál )
>>
>> én apc smartoknál csak azt látom, hogy csak a pack
>> összefeszültségét figyelik, de azt, hogy a sorba kötött
>> cellák egyedileg hogyan is állnak, úgy látom egyedileg nem
>> figyelik.
>>
>> elektromos autóknál sem figyelik?
>>
>> vagy nem szaroznak vele, feltételezve, hogy
>> ha egy napon gyártott 5db akkut sorbakötök,
>> "méretlenül vélelmeznem kell", hogy azok
>> tuti, hogy egyformán fognak töltődni, egyformán pusztulnak?
>>
>> vagy csak a Li-on esetén jöttek rá, hogy cellánként is figyelni kell?
>>
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list