[elektro] Teljes hid meghajtó tömegsír

Gabor Ambruzs ambruzsg at szocimotoros.hu
Mon Aug 18 09:22:22 CEST 2014


Mi az akadálya annak egy egy kvázi boost konverter tekercse tolja be a
töltőáramot a zenerrel megtúlfeszvédett gate-be?
ügyesen beidőzítve talán a meghajtás disszipációja se lenne vészes, és az
biztos hogy ha egy n*100uH -s tekrencen folyik egy irányba 10A akkor az
arra folyik és kész....
A fet kikapcsolásakor elkezdene nőni a tekrencen az áram, aztán amikor a
boost FET-je kikapcsol akkor folytatná az útját a gate-be.

G.


2014. augusztus 17. 10:51 Horvath Janos írta, <winnerbt at fibermail.hu>:

> Szia!
> Ha már rezegsz, én megpróbálnék egy 100pF-ot
> párhuzamosan a gate-ellenállással, mint gyorsító.
> Igaz, akkor lesz egy rövid csúcsáramod, de hát ha nem szól
> a meghajtó érte.
> JAni
>
> > Bétettem egy új drivert meg kapott első körben 1 ohmot sorban a gate-el
> > mérési célzattal.
> > Konkrétan olyan rezgőkört csináltam én oda mint a csuda :).
> > Két interakció (nyitás vagy zárás) között alig marad abba a lengése a
> > rendszernek.
> > 1 ohm nélkül feltételezem még durvább a helyzet, de még így is
> > gyakorlatilag egy 4-5 amperes amplitúdójú lengéssel kezdődik a gate
> töltése.
> > 20ns alatt fenn van 6V-on maga a gate feszültség szóval azért az áram
> > integrálja csak tartalmaz némi DC-t, de ocsmányul néz ki....
> > 7.5ohm gate ellenállással a felfutás értelemszerűen laposabb, 20ns alatt
> > csak kb 3.5V-ra mászik fel a gate, de az ohmikus tag hatékonyan
> csillapítja
> > a rezgőkör lengését.
> > Faramuci dolog ez mert ugye szeretjük a kis disszipációt ahhoz kell a
> kicsi
> > Rds meg a nagy gate felfutás.
> > Kicsi Rds az viszont nagy gate felület, ahhoz meg nagy lesz a bemeneti
> > kapacitás.
> > azt gyorsan feltölteni csak nagy árammal lehet ahhoz meg kicsi ohmikus
> > tagok kellenek.
> > Valamennyi induktivitás viszont csak lesz a körben akármenyire is óvatos
> az
> > ember az meg a nagy bemeneti kapacitással meg kicsi ohmikus taggal
> > megcsinálja a rezgőkört, onnantól meg a gate nyitása helyett csak a
> > kapacitás meg a pszeudo-tekrenc ping-pongozik egymás között a szegény
> > driver által magából kipréselt uJ-okkal.
> > Így (7.5Ohmmal) hogy nincs akkora lengés - ami gondolom gyönyörűen
> fűtötte
> > a driver kimeneti elemeit - még mindig melegszik a driver de már nem
> pukkan
> > el legalább.
> > Kérdés hogy mondjuk 80A drain áramnál elég gyors-e a kb 30ns nyitás a
> > fetnél....
> > Újra kell majd terveznem a nyákot és a source-driver-gate köröket még
> > rövidebbre kell venni.
> > Mondjuk már így se hosszúak a vezetők de úgy néz ki gyakorlatilag be kell
> > tenni a drivert a to247 tok lábai közé :).
> > Ha sikerül a lehető legjobban kigyepálni az induktivitást a rendszerből
> > akkor gondolom csökken majd a lengés.
> >
> > G.
> >
> >
> >
> > 2014. augusztus 17. 1:11 Csuvár Imre írta, <icsuvar at t-online.hu>:
> >
> >> Hali,
> >> akkor jól egyetértünk :)
> >>
> >> Számoljon be az eredeti kérdező,
> >> mert az nem én voltam,
> >> de őszintén kiváncsi vagyok a fejleményekre!
> >>
> >> Üdv:
> >> Csuvár Imre
> >>
> >> From: "jhidvegi" <jhidvegi at gmail.com>
> >> ...
> >>> Majd számolj be légyszi az eredményről, ha nincs akadálya.
> >>>
> >>> hjozsi
> >>
> >> -----------------------------------------
> >>            elektro[-flame|-etc]
> >>
> > -----------------------------------------
> >            elektro[-flame|-etc]
> >
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>


More information about the Elektro mailing list