[elektro] elemlámpa izzó túlfeszültségen?
Cser Tamas
maguspr53 at gmail.com
Sat Aug 9 14:12:41 CEST 2014
Anonymus <anonymus at telemester.hu> írta, 2014. 08. 09.:
> Szia Mágus !
>
> 2014.08.09. 11:55 keltezéssel, Cser Tamas írta:
>>
>> ha egy 3,8Voltosat 4,1Voltról járatnék, mennyivel hamarabb pusztulna?
>
> Teszteld le. :)
>
> De ha az is leesik, elég gyorsan. :)
>
> Egyébként vannak 12 V-os izzók (autós), igaz ezek nem csavarosak. Tudom,
> hogy elvi oldalról nézed, mert nem igazán életszerű egy zselés aksi -
> töltő kombó egy bringán. Hacsak nem valami éjjeli túrára indulsz. Egy
> átlagos bringalámpa kihasználtsága, egy-két kivételtől eltekintve,
> közelít a 0 %-hoz. Hamarább rohad bele az elem, minthogy mindenféle
> pótmegoldásokat faragjon bele az emberfia. Igaz, én magamból indulok ki,
én olyan kényszerbringázós vagyok, régebben dinamó (valójában generátor)
tekerős voltam, aztán rozogaság miatt jobb lett volna valami elemes-akkus,
akkor olyan laptopakkuból kiherélt 3,7V-ról ment égőcskék.
a kihasználtság miatt már nem kerékpárlámpa-felújítás lett, hanem egy otthoni
elemlámpa rábiggyesztve időnként a kerékpárra is, ha kell
( a falu csatornaépítései miatt szar utak vannak, most erősebb világítás kell)
ma már egy zselés van az UPS-ben, a 12V zselé UPS-en kívül lóg 2 szál dróton,
most már vállra vett táskában vihető a zselés, onnan a fényképezőgép
is töltődik, amikor kell egy telótöltő+3xNiMH az eredetileg 3Voltos Kodakba
a mai 12Voltos autós szerelőlámpát hol fejlámpaként, hol kerékpárvilágításnak,
(könnyebb vinni, mint dinamót tekerni), hol ipari helymegvilágítóként,
> akinek közel 10 éve nem gurult a bringája egy centit se. :( Meg, nagy
> eséllyel nem is fog már kenyérgőzzel menni.
>
> Üdv.:
> Anonymus
>
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list