[elektro] LION akku
Nagy Sándor
nasa at 68.hu
Sat Aug 2 17:38:09 CEST 2014
Nem 100%-os a tudásom az akukkal kapcsolatban, de év vége felé kezdem el
építeni a saját elektromos háromkerekű közlekedő eszközömet, és emiatt
majd akkora nagyon fel kell készüljek a témából.
Amit ajánlasz töltőket a modellezés területéről, nem igazán használnám
más elektromos szerkezetek akkuinak töltéséhez, bár nekem is van pár
modell töltőm.
A gond az velük, hogy a maximális kapacitásra akarják, és töltők is az
akksikat, melyek élettartalma így drasztikusan csökken. Természetesen
vannak töltők, melyekben mindent felparaméterezhetsz.
A modellezésben a különböző Lithium akku packok töltési ciklus száma
igen csekély, más alkalmazásokhoz képest, pont a fenti ok, és a
hirtelen, nagy kisütések miatt.
nem tudom hol áll a dolog, de ezelőtt három évvel tapasztalat útján,
akik kipróbálták, kiszámolták, hogy a robbanó motoros helikopter, és az
elektromos üzemeltetési költsége ugyan azon helikopter típus esetén is,
ugyanannyiba kerül (T-REX 600) Ez kimondottan az akksik kevés töltési
ciklusa miatt adódott. persze az aksit utána másra, kisebb
áramfelvételeknél még lehet használni
---
Üdvözlettel: Nagy Sándor
2014-08-02 16:22 időpontban Kovács József ezt írta:
> A kisütős/használós ügyekkel nem (igazán) kell foglalkozni ...
>
> - ELSŐ töltéskor feltölteni balanced módon a cellákat
>
> - rájuk kötni egy 8 cellánként ~3 EUR árú cella figyelőt, ilyesmit
> http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18588__Hobbyking_2_8S_Cell_Checker_with_Low_Voltage_Alarm.html [1]ami csipog/villog/reléthúz és a relé letilt HA BÁRMELYIK cella lemerült
> ennyit elég cipelni a biciklivel :-)
>
> - feltölteni a tuti töltővel....
>
> De, a balanced töltés után jó pár töltés menni fog egy hóttprimitív
> töltővel is.
> Ami könnyű, kicsi, hordozható, útközben bedugható bárhol ...
>
> Néha meg a tuti töltővel majd újra balanszol.
> (vagy kézzel akár)
>
> Modelles ismerősnél ezt láttam akkurezsimnek LiPO akkukkal.
>
> KJ
>
> 2014.08.02. 12:36 keltezéssel, Pataki István írta:
> Mármint töltésnél! Ez egy nagyon jó kis áramkör, köszönet érte, de Dexternek küldött válaszomban utaltam a továbbra is fellépő számos megoldandó problémára. Üdv pi ----- Original Message ----- From: "Kovács József" <kj at faldeko.hu> To: <elektro at tesla.hu> Sent: Saturday, August 02, 2014 10:29 AM Subject: Re: [elektro] LION akku http://www.atmel.com/Images/Atmel-9317-Li-Ion-Battery-Management-ATA6870N_Datasheet.pdf [2]...és a cellánkénti managament megoldva. KJ 2014.08.02. 03:06 keltezéssel, charles hoss írta: Oke, nem is erre gondoltam, csak a klasszikus belso ellenallas hutes problemakra - igy sok kisebb akku parhuzamositasabol es ezek sorbakapcsolasabol jobb teljesitmenyu akkupakkot tudok faragni - a tesla is igy csinalja ha jol tudom, a killacycle is ezt a modszert hasznalta annak idejen. Most itt az aprilia enjoy bicom amit szeretnek vegre eletre kelteni. Gyarilag eu konform pedelec volt, most kicsit bonyolultabb a sw hala egy gazkarnak, a pede
lec
nyomatekszenzoroknak stb. Az akku viszont kozben elhunyt. Nimh akkupakk volt, 24 volt 13 Ah. Fontolgatom hogy valamilyen litiumra valtok a nyilvanvalo elonyei miatt. A regiek f cellak voltak. A megadott helyre kell valamit tennem, ami megfelel. A pakkot nyilvan meg lehet csinalni, elfer a power management is. A lenyeg hogy ugyanarra a helyre es elektromos parameterek koze kell csinalnom valamit. Ezek a piszok olcso es kis cellak lehetove tennek hogy egy kisutesi tempoban erosebb, tartosabb akkupakkot csinaljak . Mondjuk 6x8-as konfiguracioval. Bye Dexter On Aug 1, 2014 10:47 AM, "Pataki István" <pataki.istvan at freemail.hu> wrote: Ebben teljesen igazad van, de a gyakorlatban nem tipikus a tisztán párhuzamos akkupakk. A Li nem olyan régi, hogy már tömegesen ráálltak volna, 1,2V-ról meg nem egyszerű és nem olcsó jó hatásfokkal nagyobb feszültséget csinálni. pi ----- Original Message ----- From: "charles hoss" <charles.hoss at gmail.com> To: <elektro at tesla.hu> Sent:
Friday,
August 01, 2014 4:14 AM Subject: Re: [elektro] LION akku ez a "faradt akku hamarabb megy tonkre" soros kapcsolasnal ketsegkivul igy van , de parhuzamosnal miert lenne ? bye dexter 2014. július 31. 21:41 Pataki István írta, <pataki.istvan at freemail.hu>: Mágus, Ed szerintem csak felhívta a figyelmedet arra, hogy a Li akkuk 3,2-3,6V-jával szemben a NiMH 1,2V-os, meg egyébként is, teljesen más:) A soros-párhuzamos kapcsolást elég 2 darabra megadni, a többi már ebből következik. Azt viszont magad is tapasztaltad, hogy az akkupakkban nem egyszerre mennek tönkre az akkumulátorok, és ha belegondolsz, ennél rosszabb a helyzet, mert amelyik elkezd tönkremenni, az a pakkba kötés miatt sokkal gyorsabban száll el, mintha egyedül lenne. Lehet elektronikával trükközni a kisütésnél is, de kérdés, hogy megéri-e? A töltésnél viszont már megéri (szvsz). Az ultrabarkács kondenzátorokról meg csak annyit: elméleti síkon, ideális kapacitások esetén jó,
de a
valóságban komoly meglepetések érhetnek. Üdv pi ----- Original Message ----- From: "Cser Tamas" <maguspr53 at gmail.com> To: <elektro at tesla.hu> Sent: Thursday, July 31, 2014 9:11 PM Subject: Re: [elektro] LION akku Kaczmarek Edvard <edk-elektro at babakezek.hu> írta, 2014. 07. 31.: A tronicoddal, ami NiMHhoz való, ne tölts Liiont, mert rossz vége lesz. igaz, nem írtam körbe, hogy mire gondolok Áramforrások | Fizika - 8. évfolyam | egyik rajzában már 3db elem is lehet párhuzamosan, de nagyobb darabszám?
http://www.mozaweb.hu/Lecke-Fizika-Fizika_11_12-19_Fogyasztok_es_aramforrasok_kapcsolasa_az_egyenaramu_aramkorben-99892
[7]
> itt is csak 2db elemről szól, több elemes lehetőségei, határai nincsenek említve http://www.mozaweb.hu/course/fizika_1112/jpg/f12_147-4.jpg [3] ha energiatárolás szemszögéből nézem a párhuzamosan kötött kondikkal Ceredő= C1+C2+....+Cn http://www.bsselektronika.hu/rajzok/c_parh.gif [4] egy ultrabarkács leírásban "... Ezért a következő trükkhöz folyamodtam: ..." http://madchemist.uw.hu/tesla_elemei/image005.jpg [5]elektroszakmai szakirodalomban sincs ilyesmi ráutalási szinten sem említve ennek ellenére akár Ieredő = I1+I2+.....+In gondolattal akár 60db 1,2V-os NiMH is párguzamosítható lenne? Ed Sent from a tamagotchi On July 31, 2014 7:09:25 PM CEST, Cser Tamas <maguspr53 at gmail.com> wrote: charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta, 2014. 07. 31.: ez piszok olcso . letezik ehhez 7 v 8 cellas tolteskontrol aramkor ? 7v8 soros es 6 paruzamos cella lenne . a párhuzamosítás hány celláig mehet? tehát a 6db helyett 16db párhuzamosan? pl. a
6-8
db-ot egyesével processzorosan (tronic) feltölteni, és úgy párhuzamosítani? bye dexter 2014. július 30. 23:25 flaist írta, <flaist at gmail.com>: Sziasztok! http://tech-mobile.hu/termekek-litium-hengeres.php [6] Nézem a linkben található: Lítium - NMC 3.6V 2.2Ah akkucella Ár: [514,-
Ft.
>> +áfa (653,-)] / db akkumulátort. Használt már valaki ilyet, érdemes venni? Mert kb. negyed áron van más forgalmazókhoz képest. Köszi, üdv. FI.
----------------------------------------- elektro[-flame|-etc]
----------------------------------------- elektro[-flame|-etc]
----------------------------------------- elektro[-flame|-etc]
----------------------------------------- elektro[-flame|-etc]
----------------------------------------- elektro[-flame|-etc]
----------------------------------------- elektro[-flame|-etc]
-----------------------------------------
elektro[-flame|-etc]
Links:
------
[1]
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18588__Hobbyking_2_8S_Cell_Checker_with_Low_Voltage_Alarm.html
[2]
http://www.atmel.com/Images/Atmel-9317-Li-Ion-Battery-Management-ATA6870N_Datasheet.pdf
[3] http://www.mozaweb.hu/course/fizika_1112/jpg/f12_147-4.jpg
[4] http://www.bsselektronika.hu/rajzok/c_parh.gif
[5] http://madchemist.uw.hu/tesla_elemei/image005.jpg
[6] http://tech-mobile.hu/termekek-litium-hengeres.php
[7]
http://www.mozaweb.hu/Lecke-Fizika-Fizika_11_12-19_Fogyasztok_es_aramforrasok_kapcsolasa_az_egyenaramu_aramkorben-99892
More information about the Elektro
mailing list